رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار سرباز در مراکز مختلف از آموزش‌های تخصصی توسط جهاددانشگاهی استان کرمان بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در همایش استانی قرارگاه مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در استانداری کرمان ضمن اشاره به تاکید ریاست جهاددانشگاهی کشور مبنی بر آموزش‌های مهارتی و کاربردی و انعقاد تفاهمنامه بین استانداری کرمان و جهاددانشگاهی استان به ارائه گزارشی از  طرح ایجاد اشتغال پایدار آموزش‌های مهارتی در زمان خدمت سربازی پرداخت و افزود: در سال گذشته دوره آموزشی با عنوان آشنایی با مهارت‌های زندگی، اشتغال و کارآفرینی(سرباز ماهر) برای ۱۹ هزار و ۴۸۹ نفر برگزار شد.

وی افزود: این دوره آموزشی برای سربازان مراکز آموزشی شهید باهنر ناجا (نیروی انتظامی)، شهدای وظیفه نداجا-سیرجان(ارتش) و شهید علیرضا اشرف گنجویی(ارتش) برگزار شد.

دکتر بازمانده با تاکید بر برگزاری دوره‌های تخصصی مورد نیاز، تصریح کرد: امسال نیز  ۱۰ هزار و ۸۶۸ سرباز در دوره آموزشی آشنایی با مهارت‌های زندگی، اشتغال و کارآفرینی حضور داشتند و از آموزش‌های لازم در این زمینه توسط جهاددانشگاهی استان کرمان بهره‌مند شدند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان بیان کرد: در سال جاری هم چنین این نهاد برای ۲۱ سرباز دوره آموزشی ایمنی و بهداشت صنعتی در محیط کار به مدت ۲۰۰ ساعت برگزار کرد که سربازان از فرماندهی نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در این دوره حضور یافتند.

وی با بیان این مطلب که این دوره در ۲۹ مردادماه امسال آغاز شده و تاکنون ۱۶۰ ساعت آموزش تئوری و عملی ارائه شده، افزود: آزمون تئوری در سه مرحله انجام شده و سربازان در این دوره هم‌چنین از معدن زغالسنگ هجدک بازدید کرده‌اند.

دکتر بازمانده به ظرفیت استان در حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان کرمان این آمادگی را دارد که ۴۵ عنوان دوره مهارتی موردنیاز صنایع را برگزار کند.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

18 + دو =