رییس جهاددانشگاهی استان کرمان در دیدار با رییس کانون اصلاح و تربیت کرمان در برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در این کانون اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده، یکی از دلایل بیکاری و به دنبال آن ارتکاب جرم را فقدان مهارت های مورد نیاز در بازار کار ذکر و خاطرنشان کرد: آموزش های مهارتی نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار ایفا می کند. امید است جهاددانشگاهی بتواند با ارائه آموزشهای مهارتی در این راستا موثر واقع شود.

وی به مجتمع آموزشی جهاددانشگاهی استان کرمان، اشاره و تصریح کرد: این مجتمع دارای دپارتمانهای تخصصی شامل، دپارتمان کوتاه مدت زبان های خارجه، کامپیوتر، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، کشاورزی، حقوق و علوم انسانی است که خدمات خود را به کارکنان دولت، دانشجویان و عموم مردم ارایه می دهد و در پایان دوره نیز گواهینامه ی معتبر به متقاضیان اعطا می شود.

دکتر بازمانده همچنین بر برگزاری دوره های مهارتی و تخصصی در کانون اصلاح و تربیت کرمان تاکید و خاطرنشان کرد: می توانیم قبل از برگزاری دوره های مورد نظر از طریق کانون ارزیابی جهاددانشگاهی، با به دست آوردن یکسری داده و اطلاعات، علاقمندی و استعداد افراد تحت پوشش را بسنجیم و متناسب با نیاز بازار کار، علاقه‌مندی، توانمندی، و استعداد آنها، دوره‌های مورد نظر را برگزار کنیم.

حسین برشان رییس کانون اصلاح و تربیت کرمان نیز در این دیدار، با بیان اینکه حدود 90 نفر به این کانون آورده شده اند، گفت: متاسفانه همه ی آنها از قشر آسیب پذیر جامعه هستند کسانی که یا پدر و مادر، از هم جدا شده و یا معتاد هستند و درگیر مشکلات متعدد اقتصادی و فرهنگی می باشند.

وی با بیان اینکه این افراد از حمایت خانواده در زمینه های مختلف از جمله تحصیل محرومند، گفت: آنها تشنه ی آموزش هستند اما متاسفانه حتی استعداد و توانمندی خود را نمی دانند، بنابراین آموزشها باید متناسب با نیاز بازار کار و علاقه‌مندی آنها باشد که در این زمینه قطعا جهاددانشگاهی به خوبی می تواند ما را یاری رساند.

برشان ادامه داد: وقتی فرد به کانون آورده می‌شود تا حدودی رفتار آن تغییر می کند اما اگر مجددا در فضای قبلی قرار گیرد ممکن است همان اشتباهات را مرتکب شود ان شاءالله بتوانیم با کمک جهاددانشگاهی و با برگزاری دوره های آموزشی مهارتی از ارتکاب مجدد آنها به جرم جلوگیری کنیم. چرا که اگر فرد دوره‌های مهارتی را بیاموزد می‌تواند در جایی مشغول بکار شود و این خود تاثیر مثبتی برای کاهش ارتکاب جرم دارد.

در پایان از آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی و دیگر کارگاههای این نهاد در دفتر مرکزی بازدید و مقرر شد تفاهم نامه‌ای در زمینه‌ آموزشی منعقد شود.

14

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

هجده − هفت =