رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، جهت مشارکت در انجام طرح‌های قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در دیدار با دبیر قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی استان کرمان، ضمن تاکید بر حمایت این نهاد انقلابی از طرح‌ها و کارهای فرهنگی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، گفت: باید به دنبال انجام طرح‌ها و کارهای فرهنگی ماندگار در مدارس و دانشگاه‌ها باشیم و نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه نیز می توانند در این راستا ما را یاری رسانند.

وی، کارهای قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی استان کرمان را ارزنده ذکر و تصریح کرد: کار فرهنگی در مدارس موضوعی است که می‌تواند اثرات بسیار خوبی به همراه داشته باشد و نباید به صورت مقطعی صورت گیرد و رها شود بلکه باید در دانشگاه‌ها نیز به انجام کارهای فرهنگی ویژه دانشجویان بپردازیم.

دکتر بازمانده به اهمیت کار فرهنگی در فضای دانشگاهها اشاره و تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب کار فرهنگی یعنی کاری که ذهن‌ها را با فرهنگ انقلاب و فرهنگ اسلام آشنا کند؛ که در فضای دانشگاهی به همت دانشجویان و اساتید ارزشی اتفاق می افتد و جهاددانشگاهی استان کرمان نیز در این راستا تمام تلاش خود را بکار می گیرد.

در ادامه رییس جهاددانشگاهی استان کرمان به ارایه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی این نهاد پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حسین الله‌وردی دبیر قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی استان کرمان در این دیدار، گفت: قرارگاه فرهنگی بر اساس اساسنامه در 5 عرصه ی خانه، مدرسه، مسجد، حوزه و دانشگاه، طرح‌های محتوایی را کار می کند و در همین راستا به سراغ افرادی رفتیم که می خواستند در میدان، کار فرهنگی انجام دهند. در مرحله اول اسناد بالا دستی به آنها معرفی شد تا طرح‌های آنها در راستای سیاستهای کشور باشد. و سپس فرم ارزیابی در اختیار آنها قرار گرفت.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: پس از یک سال سرانجام یک فرم ارزیابی طرح ها با هجده ملاک تعریف شد تا هر کس که می خواست طرحی را ارایه کند، آیین نامه، فرم ارزیابی و ملاکها در اختیار آن قرار گیرد.

حجه الاسلام و المسلین الله وردی به اجرای طرح عادیات ویژه دانش‌‌آموزان اشاره و تصریح کرد: 5 گروه فعال مدارس شامل معاون پرورشی، اتحادیه انجمن های دانش‌آموزی، بسیج دانش‌‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و روحانیون امین هستند. طی جلساتی که با آنها انجام گرفت، قرار شد طرح عادیات ویژه 5 هزار دانش‌آموز (2500 دختر و 2500 پسر) انجام شود.

دبیر قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی استان کرمان در پایان به اقدامات ارزشمند جهاددانشگاهی اشاره و تصریح کرد: این نهاد انقلابی می تواند در انجام طرح‌‌های قرارگاه فرهنگی که ویژه دانش‌‌آموزان و دانشجویان انجام می شود ما را یاری رساند.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

17 − چهار =