تفاهم نامه‌ی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فی ما بین جهاددانشگاهی استان و اداره کل زندانهای کرمان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در این نشست با تاکید بر توانمندسازی زندانیان و خانواده آنها، گفت: توانمندسازی خانواده زندانیان با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی موجود در جهاددانشگاهی را یکی از وظایف خود می‌دانیم که انعقاد این تفاهم نامه نیز به همین منظور انجام شده است.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، اضافه کرد: با زندانی شدن یک فرد، آسیب‌هایی متوجه خانواده آنها می‌شود و لذا خانواده در نبود سرپرست نیاز به حمایت دارد. چنانچه بتوانیم در راستای ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزشهای تخصصی گام برداریم، قطعا توانسته ایم دغدغه‌ی آنها را کمتر کنیم.

وی افزود: توسعه‌ی حرفه آموزی و اشتغال خانواده زندانیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که اگر خانواده زندانیان حمایت شوند، چرخه جرم و آسیب‌های اجتماعی هم قطع خواهد شد.

دکتر بازمانده، یکی از راه‌های کاهش ارتکاب جرم را توانمندسازی خانواده زندانیان ذکر و تصریح کرد: ناهنجاری ها و مشکلات اقتصادی جامعه را می توانیم با کمک آموزشهای صحیح منتج به اشتغال کاهش دهیم. لذا باید با نیاز سنجی دقیق در زمینه مشاغل مورد نیاز جامعه و توانمندسازی افراد به ویژه قشر مدنظر در مسیر اشتغالزایی گام برداریم.

رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیر کل زندان‌های استان در این نشست، ضمن تشکر از همکاری‌ موثر جهاددانشگاهی استان کرمان با این اداره کل، گفت: در زمینه آسیب های اجتماعی و علوم انسانی کم کار شده است، که جهاددانشگاهی می تواند در این زمینه ورود و خلاءهایی موجود را پر کند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان ادامه داد: امید است جهاددانشگاهی در بحث مشاغل خانگی نیز برای زندانی‌ها و خانواده آنها با توجه به بازار کار اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان این مطلب که کارگاه‌های مختلفی از جمله سفالگری، مس‌گری، پته‌دوزی، گلیم‌بافی و … قبلا در این اداره کل برگزار شده است، گفت: ان‌شاءالله جهاددانشگاهی بتواند با برگزاری کارگاه‌های متنوع دیگر ویژه زندانیان و خانواده آنها ما را در امر آموزش یاری رساند.

ذوالفعلی‌نژاد یادآور شد: جهاددانشگاهی، طرحهای پژوهشی و پروژه‌های زیادی در زمینه های مختلف، با این اداره کل انجام داده است و قطعا با انعقاد این تفاهم نامه، می تواند در بحث های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به این سازمان کمک کند

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

چهار × پنج =