مراسم سخنرانی و عزاداری ایام پایانی ماه صفر با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل این مجموعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام والمسلمین رحمانی رئیس ستاد نماز جمعه همدان در این مراسم، گفت:  اگر بخواهیم معنا و مفهموم زندگی را بفهمیم طبق آیات قرآن کریم 4 نوع زندگی به ما معرفی شده است. اول زندگی نباتی، دوم زندگی حیوانی شامل، خوردن، خوابیدن، تولید مثل و …، زندگی سومی که قرآن به ما معرفی می کند، حیات فکری، عقلانی و انسانی است که ما را ممتاز می کند بر حیوانات. زندگی چهارم، حیات جاودان در  جهان دیگر بعد از مرگ.

وی افزد: یکی از دغدغه هایی که داریم این است که بعد از مرگ چه اتفاقی برای ما می افتد آیا نابود  می شویم یا زندگی ادامه دارد. این دغدغه را فقط انسانها دارند و حیوانات فکرشان به اینجا نمی رسد و چون این تفکر در ذهن انسان وجود دارد،  نشانه این است که انسان بعد از مرگ نابود نمی شود.

حجه الاسلام والمسلمین رحمانی افزود: انسان وقتی چشمش به آن عذاب الهی و جهنم می افتد،تازه از خواب بیدار می شود ولی این بیداری به چه درد آن می خورد و آنجاست که می گوید، ای کاش برای زندگی ام(در این دنیا) از قبل چیزی فرستاده بودم. امیرالمومنین  (ع) در مورد دنیا فرمودند دنیا محل تجارت اولیای خداست.

وی با بیان اینکه قرآن حیات طیبه را بیان می کند، گفت: اگر زندگی ما انسانی و عقلانی بود و توجه به زندگی حقیقی بعد از مرگ داشتیم، می شود حیات طیبه.  اگر غیر از این نگاه به زندگی دنیا و آخرت داشته باشیم و طور دیگری زندگی کنیم، لهو و لعب است. امام حسین (ع) فرمودند بدانید که دنیا چه تلخ یا شیرینش یک خواب است.

حجه الاسلام والمسلمین رحمانی ادامه داد: راه رسیدن به حیات طیبه، اعتقاد، ایمان و  عمل صالح است و معیار تشخیص اعتقاد، ایمان و عمل صالح درست، تبعیت از پیغمبر اکرم (ص) است اگر تبعیت کردیم به حیات طیبه می رسیم.

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

پانزده − 2 =