صبح امروز ، مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل این مجموعه در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری با اشاره به عبارت “کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا (همه روزها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست)، گفت: در جبهه حق و باطل باید تکلیف خومان را مشخص کنیم که در کدام جبهه هستیم. اگر در جبهه حق هستیم باید با تمام وجود در این مسیر حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که از نفاق و دورویی پرهیز کنیم. این جمله دکتر شریعتی که می گوید؛ “آنان که رفتند کارحسینی کردند و آنان که ماندند باید کار زینبی کنند و گرنه یزیدی اند.” جمله زیبایی است و باید خیلی تلاش کنیم که یزدی نباشیم.

حجه الاسلام و المسلمین عامری با تاکید بر بصیرت داشتن، گفت: اگر به مسایل، امور و اتفاقات زمان خود آگاه باشیم در حیرت و سرگردانی بسر نمی بریم و فرد با بصیرت کسی است که بداند در اطراف آن چه می گذرد.

وی  گفت: اسلام بر اساس عقل، اجماع، علم، کتاب و سنت، قوانین خود را تنظیم می کند و ما دارای یک فرهنگ غنی دینی و اسلامی هستیم و به کتاب قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و فرهنگ غنی اسلامی افتخار می کنیم و برای اینکه راه درست را انتخاب کنیم و سردرگم نباشیم چیزی کم نداریم.

وی با بیان اینکه باید معنویت را در وجود خود نهادینه کنیم، گفت: این ماه، یک تلنگر است و ما باید در انجام کارهای معنوی همچون قرائت زیارت عاشورا مداومت داشته باشیم چرا که مداومت در کارهای معنوی نفس ما را رام می کند و طغیانگر نمی شود.

گفتنی است؛ مراسم قرائت زیارت عاشورا به رسم هر ساله از ابتدای محرم در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار و امسال نیز از ساعت شش و ربع لغایت هفت و ربع به مدت ده روز انجام می شود.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

پنج × سه =