صبح امروز ، مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل این مجموعه در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسنی از مبلغین حوزه با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: ایشان اهدافی را در این قیام دنبال می کردند و در این مسیر خون خود و یارانشان را نثار کردند و امروز ما نسبت به خون هایی که در روز عاشورا ریخته شده است مدیون هسیتم و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

این مبلغ حوزه به وصیت نامه امام حسین (ع) که به برادرشان محمد حنفیه نوشته اند، اشاره و تصریح کرد: امام در این وصیت نامه می فرمایند من از سر هوا و هوس قیام نکرده ام و قصد فساد و ظلم را هم به دیگران ندارم و در پی پست و مقام دنیا نیستم بلکه فقط بخاطر اسلام و امت جدم رسول خدا (ص) قیام کردم چون فساد و ظلم همه جا را فراگرفته است من آمده ام فساد و ظلم را از بین ببرم.

حجه الاسلام و المسلمین حسنی هدف دیگر سید الشهدا در این قیام را امر به معروف و نهی از منکر ذکر و تصریح کرد: پیامبران بخاطر امر به وحدانیت و یکتا پرستی خداوند متعال و همچنین امر به معروف و نهی از منکر نازل شده اند. امام حسین (ع) می دانستند که در این مسیر به شهادت می رسند ولی واجب الهی بود که این کار را انجام دهند و ایشان بخاطر احیای اسلام، زنده نگه داشتن آن و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر پا در این مسیر گذاشتند.

این مبلغ حوزه یکی دیگر از اهداف امام حسین (ع) در این قیام را حمایت از حق و مبارزه با باطل ذکر و تصریح کرد: ایشان رو به یارانشان فرمودند آیا نمی دانید که حق فراموش شده و باطل جامعه را فرا گرفته است در چنین شرایطی انسان مومن باید در مسیر زنده نگه داشتن حق علیه باطل آماده باشد.

این مبلغ حوزه گفت: هدف دیگری که سید الشهدا از قیام خود داشتند تشکیل حکومت اسلامی بود که یکی از مهمترین اهداف ایشان در این مسیر محسوب می شود امام حسین (ع) برای شهادت به سمت کربلا حرکت نکردند بلکه یکسری اهداف را دنبال می کردند و اگرچه می دانستند که پایان آن شهادت است.

گفتنی است؛ مراسم قرائت زیارت عاشورا به رسم هر ساله از ابتدای محرم در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار و امسال نیز از ساعت شش و ربع لغایت هفت و ربع به مدت ده روز انجام می شود.

 

10

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

سه × پنج =