صبح امروز ، مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور جمعی از پرسنل این مجموعه در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسنی از مبلغین حوزه به دلایل و اهداف قیام امام حسین (ع) اشاره و تصریح کرد: یکی از اهداف سیدالشهداء از این قیام مبارزه با جهل و گمراهی بود که آن زمان اکثر مردم را فراگرفته بود ایشان دست به قیام زدند تا این جهل و گمراهی را از بین ببرند.

وی هدف بعدی که سیدالشهداء بخاطر آن قیام کردند را اجرای عدالت، ذکر و تصریح کرد: بی عدالتی آن زمان زیاد شده بود بنابراین ایشان قیام کردند تا با بی عدالتی حاکم بر آن زمان مقابله کنند.

این مبلغ حوزه دلیل دیگر را مقام شفاعت ذکر و تصریح کرد: هدف دیگر قیام امام حسین (ع)، شفاعت ایشان در فردای محشر است که از آن به عنوان شفاعت عظیم یاد می شود، ان شاءالله همه ی ما از این شفاعت ارباب بهره مند شویم.

حجه الاسلام و المسلمین حسنی ادامه داد: افشای چهره منافقان از دیگر اهداف امام حسین (ع) بود. آن زمان خطر منافقان بنی امیه که در لباس خلافت اسلامی همه مقدسات اسلام را زیر پا گذاشتند و یکی را پس از دیگری از بین بردند و محو کردند بسیار زیاد بود بنابراین امام حسین (ع) قیام کردند تا افشا شوند.

وی در پایان هدف آخر سیدالشهداء را امتحان گسترده ذکر و تصریح کرد: در شب عاشورا امام حسین (ع)، اعلام کردند که همه ی ما فردا به شهادت می رسیم و این راه ماست و اگر کسی می خواهد از این سفره ی سعادت، بهره مند نشود در همین تاریکی از ما جدا شود و عده ای بخاطر ترس از جان و برخی هم بخاطر پول در تاریکی شب جدا شدند و عده اندکی (72 نفر) برای سیدالشهداء باقی ماندند. ان شاءالله همه ی ما از آزمایشات الهی در عرصه های مختلف زندگی سربلند بیرون بیایم.

گفتنی است؛ مراسم قرائت زیارت عاشورا به رسم هر ساله از ابتدای محرم در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار و امسال نیز از ساعت شش و ربع لغایت هفت و ربع به مدت ده روز انجام می شود.

6

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

هفده + چهارده =