صبح امروز ، مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل این مجموعه در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری، گفت: ماه محرم در یک چشم به هم زدن به پایان می رسد و خوشا به حال آنهایی که در این جلسات توسل، سیم آنها وصل شود و یک توشه معنوی برای دنیا و آخرت خود بر دارند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری با بیان اینکه انسان باید به خداوند متعال اعتقاد راسخ داشته باشد، گفت: چنانچه با تمام وجود به خدا اعتقاد داشته باشیم خداوند ما را از لطف و کرم سرشار خودشان بی نیاز و غنی می کند. عبودیت یعنی اینکه انسان در همه ی لحظه ها خدا را در نظر بگیرد و از یاد پروردگار غافل نشود. باید در مسیر حق و خدا حرکت کنیم تا از انحرافات در امان باشیم.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا دارای آثار تربیتی زیادی است، گفت: یکی از موارد تربیتی عاشورا وفاداری یاران امام حسین (ع) است و علی رغم اینکه امام به آنها می فرمایند این راهی که آمده اید پایانش شهادت است اما این هفتاد و دو نفر عاشقانه و تا پای جان، امام حسین (ع) را یاری کردند و در صحنه سخت نبرد عاشورا ایشان را تنها نگذاشتند و برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند.

وی  همچنین یکی از نکات آموزنده واقعه کربلا را امر به معروف و نهی از منکر ذکر و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فریضه های مهم به شمار می آید که همه ی ما باید به آن اهتمام داشته باشیم. امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر اینکه در قرآن آمده است در نگاه معصومان نیز از مهم ترین برنامه ها محسوب می شود.

گفتنی است؛ مراسم قرائت زیارت عاشورا به رسم هر ساله از ابتدای محرم در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار و امسال نیز از ساعت شش و ربع لغایت هفت و ربع به مدت ده روز انجام می شود.

8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

هشت − چهار =