صبح امروز ، مراسم پرفیض زیارت عاشورا در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه کرمان، با حضور رییس جهاددانشگاهی استان و جمعی از پرسنل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری ، گفت: از امام سجاد (ع) بعد از واقعه کربلا سوال می کنند که چرا ایشان اینقدر گریه می کنند، امام فرمودند حضرت یعقوب یکی از فرزندانش را گم کرد آنقدر گریه کرد که چشمانش نابینا شد من چگونه گریه نکنم در حالی که در یک روز پدرم، برادرانم و اهل بیتم را به شهادت رساندند. ایشان سی سال بعد از این واقعه هر زمان که آب می دیدند، اشک می ریختند.

وی به اهمیت شرکت در مجالس عزای امام حسین (ع) اشاره و تصریح کرد: حبیب ابن مظاهر را خواب دیدند و از ایشان پرسیدند در رکاب حضرت رسول (ص)، حضرت علی (ع)، امام حسن (ع) بوده اید و در رکاب امام حسین (ع) هم به شهادت رسیده اید آیا آرزوی دیگری دارید. می گویند بله آرزو دارم برگردم در دنیا و در مجالس عزای امام حسین (ع) شرکت کنم و برای غربت و مظلومیت ایشان اشک بریزم.

وی همچنین به اهمیت قرائت زیارت عاشورا اشاره و تصریح کرد: قرائت زیارت عاشورا و روضه اهل بیت باعث ایجاد صفا و معنویت در زندگی انسان می شود.

حجه الاسلام و المسلمین عامری ادامه داد: اگر می خواهیم هویت دینی و ملی خود را حفظ کنیم راه چاره ای نیست جز اینکه نگذاریم ارزشهای دینی کمرنگ شوند. باید به حجاب، نماز اول وقت، تربیت فرزند با آداب اسلامی، قرآن آموزی و … اهمیت دهیم تا بتوانیم هویت خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه نسل جوان به جهاد تبیین نیاز دارند، گفت: برای جهاد تبیین باید جهاد اصغر و اکبر انجام دهیم، مطالعه دینی داشته باشیم. باید خودمان و فرزندانمان اسلام شناس باشیم، تا بتوانیم در برنامه ریزی دینی و فرهنگی موفق عمل کنیم.

6

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

چهار × 3 =