آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی استان کرمان با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشوری در دفترمرکزی جهاددانشگاهی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی استان کرمان با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشوری در دفترمرکزی جهاددانشگاهی افتتاح شد.

محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور در این مراسم بیان کرد: جهاددانشگاهی علاوه‌ بر فرآوری مواد معدنی چه در ذخایر معدنی و چه معادن کم‌عیار و با عیار بالا در بحث بازیابی زباله‌های الکترونیکی بسیار خوب عمل کرده است.

وی افزود: در فصل جدید مدیریت جهاددانشگاهی کرمان، تمرکز بر فرآوری مواد معدنی در کرمان است؛ همچنین امیدواریم واحدهای تربیت مدرس بتوانند در این امور همکاری داشته باشند.

پورعابدی ادامه داد: امیدواریم با افتتاح این آزمایشگاه در آینده شاهد فعالیت‌های بزرگ‌تر و مثمرثمر باشیم.

سپس حسین مهرابی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، اظهار کرد: در دنیا برای خاک‌ مس با عیار یک دهم هم توجیه اقتصادی پیدا می‌شود در حالی که صنعت فولاد رو به افول است؛ به عبارتی در چهل سال آینده رشد قیمت‌های صنعت مس بسیار بیشتر از فولاد است؛ همچنین صنعت مس در خودروهای برقی بسیار کاربرد دارد به همین دلیل برخی آن را طلای آینده می‌دانند.

وی افزود: استان کرمان در این حوزه‌ها ظرفیت خوبی دارد و همه باید به این تلاش‌ها ایمان داشته باشند. تلاش استانداری بر این است که میان معادن بزرگ و کوچک ارتباط سیستمی برقرار کند.

مهرابی ادامه داد: بحثی تحت عنوان نیمه گمشده یا میانه گمشده داریم که نشان‌دهنده عدم فعالیت درست بنگاه‌های کوچک در تکمیل زنجیره ارزش معادن است که این فعالیت‌ها در تکمیل این میانه گمشده کمک بزرگی است.

در ادامه مهدی بازمانده، رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: استان کرمان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه معدن و صنایع معدنی برخوردار است؛ ما امروز آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی جهاد دانشگاهی در استان کرمان را افتتاح کردیم.

وی افزود: این کار مقدمه‌ای برای فعالیت‌های بزرگ‌تر در حوزه معادن است؛ آزمایشگاه امروز با اهداف فرآوری مواد معدنی و ارائه طراحی خطوط فرآیندی و فرآوری از بعد فنی و اقتصادی به معدن‌داران راه‌اندازی شده است.

بازمانده عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه معادن می‌توان به تولید طلا با استفاده از پسماندهای الکترونیکی و احیای ۱۰ معدن غیرفعال استان اشاره کرد که هم اکنون در حال تأمین برخی از این معادن و ایجاد دانش فنی و فرآوری مواد معدنی برای ایجاد ارزش افزوده هستیم.

سپس ولی‌الله روشن، مدیر کل دفتر فنی مهندسی جهاد دانشگاهی کشور، اظهار کرد: تلاش ما این است در جهاددانشگاهی کشور به جهاددانشگاهی استان کرمان در حوزه فناوری و نوآوری بها دهیم تا با تلاشی که انجام می‌گیرد این استان به قطب فناوری تبدیل شده و از دانش عزیزان در حوزه معدن تولید ثروت کنیم.

این آزمایشگاه با حضور دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب پوررئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان، محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور، حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، ولی‌الله روشن مدیر کل دفتر فنی مهندسی جهاددانشگاهی کشورو جمعی از مسئولین جهاددانشگاهی استان کرمان افتتاح شد.

انتهای پیام

14

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.