“جهاد دانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان”

به مناسبت چهل و سومین سال تشکیل جهاددانشگاهی و همچنین روز خبرنگار، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز ۱۸ مردادماه در جمع رئیس، معاونان و کارکنان جهاد دانشگاهی و خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در کرمان حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی، برای همکاری هلال احمر در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی با این نهاد اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه خبرگزاری ایسنا در طول سال با ما همکاری ویژه‌ای دارد، افزود: خبرنگاران ایسنا به طور جدی و دغدغه‌مند دنبال اخبار و اطلاع رسانی به مردم هستند.

فلاح در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه هلال احمر در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد، گفت: بزرگ‌ترین ماموریت ما امداد و نجات است و متولی حوادث طبیعی و پشتیبان حوادث غیرطبیعی در استان و کشور هستیم و بعضا به کشورهای دیگر نیز در زمان حوادث کمک می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بیان کرد: ما معین جنوب و جنوب‌شرق کشور هستیم و سالیانه ۱۰۰۰ حادثه را پوشش می‌دهیم.

وی با اشاره به خدمات هلال‌احمر در تامین دارو، توانبخشی و … اظهار کرد: به دنبال توسعه مراکز جامع توانبخشی هستیم.

فلاح در ادامه گفت: باید همه مردم را آموزش بدهیم تا در زمان حوادث کمترین تلفات و خسارت را متحمل بشویم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اقدامات این نهاد در محرومیت زدایی، در ادامه از جذب جوانان داوطلب سخن به میان آورد و افزود: فعالیت جوانان در راس کار ماست و این قشر در فعالیت‌های بشردوستانه و عام المنفعه نقش ایفا می‌کنند.

 دکترمهدی بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف، گفت: از جمله کارهای موثر جهاد دانشگاهی ارائه مشاوره به اقشار مختلف جامعه است و با توجه به اهمیت کار پرسنل جمعیت هلال احمر، ارائه مشاوره به این گروه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که جهاددانشگاهی آمادگی خود را در این خصوص اعلام می‌دارد.

وی بر آموزش‌های تخصصی ویژه امدادگران هلال احمر تاکید و بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه، فوریت‌های پزشکی، کمک پرستاری و … به صورت کامل توسط جهاددانشگاهی انجام و این آموزش‌ها باعث می‌شود تا افراد در حوادث و موقعیت‌های مختلف بتوانند خدماتی را به فرد حادثه دیده ارائه دهند که این بسیار حائز اهمیت است.

بازمانده با اشاره به کادر مجرب و متخصص کلینیک خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: نگاه ما نگاه تعاملی است و امیدواریم بتوانیم در تعامل با جمعیت هلال احمر استان خدمات خوبی را در زمینه مشاوره، آموزش و پژوهش ارائه دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، به بحث آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده بعد از حوادث اشاره و تصریح کرد: با ارائه خدمات روانشناسی و آموزش‌های لازم در این زمینه می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی بعد از اتفاقات ناگوار را کاهش دهیم.

دکتر بازمانده اظهار کرد: افراد در سنین مختلف هر کدام به نوعی با یک یا چند آسیب اجتماعی دست به گریبان هستند و این آسیب‌ها در زمان بحران بیشتر می‌شود. بنابراین می‌طلبد با برگزاری دوره‌های مشاوره و روانشناسی با بحران‌های ناشی از حوادث مقابله کرد که جهاددانشگاهی در این زمینه نیز می تواند با ارایه آموزش‌ها و مشاوره‌های متعدد موثر واقع شود.

در ادامه  محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این نشست با تبریک روز خبرنگار و سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی با فعالیت دو خبرگزاری قابل اعتماد و حرفه‌ای (ایسنا و ایکنا) نقش موثری در حوزه اطلاع‌رسانی استان ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن رسانه‌ها به جهاد تبیین افزود: ضرورت فعالیت پررنگ رسانه‌ها امسال به دلیل انتخابات دو چندان است و به دلیل اهمیت مشارکت مردم، ضرورت دارد همه در این زمینه تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در کرمان همواره نرخ مشارکت مردم در انتخابات بیشتر بوده و امیدواریم امسال نیز با حضور خودشان، برگ زرین دیگری در تاریخ کرمان و ایران ثبت کنند.

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

یک × پنج =