به مناسبت ولادت امام رضا (ع)؛ کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل این مجموعه در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، در این مراسم، حجت السلام و المسلمین مومنی گفت: یکی از سوره های قرآن کریم، لقمان است که با حروف مقطعه آغاز می شود و خداوند متعال در بیست و نه سوره حروف مقطعه را آورده است. که دارای تعابیر و معانی گوناگونی می باشند.

این مفسر قرآن افزود: لقمان دارای صفت حکیم بود و به ایشان لقمان حکیم می گفتند سه خصوصیت ایشان شامل امانت دار بودن(خیانتکار نبودن)، اهل صدق بودن(اهل دروغ نبودن) و وفای به عهد، لقمان را به این مقام رساند، که خداوند از زبان وی امت پیغمبر را موعظه می کند و آنچه لقمان به فرزندش به عنوان نصیحت مطرح کرده خداوند در قرآن آورده است.

وی ادامه داد: در باب اهمیت قرآن مطالب زیادی گفته شده است،کلمه ای است به نام ولیمه، زمانی که فردی از حج باز می گردد، فرزندی متولد می شود و … ولیمه می دهد. اگر فرزندی را به مکتب خانه یا موسسه قرآنی بفرستید که آیات قرآن و روخوانی و روان خوانی بیاموزند و نسبت به خواندن قرآن مسلط و حاذق بشود مستحب است که ولیمه دهید. که به آن ولیمه، حذاق گفته می شود. این نشان می دهد که پرورش نسل جوان از طریق آیات قرآنی و آشنایی با این کتاب آسمانی بسیار مهم است.

حجت السلام و المسلمین مومنی تصریح کرد: قرآن هم آورد ندارد و مثل آن را کسی نمی تواند بیاورد و بعد از هزار و اندی سال پیش هنوز کسی نتوانسته است چنین کتابی را بیاورد که همه ی آیات و جملات آن سرشار از پند، اندرز و … باشد.

در این جلسه قاری ممتاز استان مجتی ید الهی سوره لقمان و انسان را تلاوت کرد و حجت السلام و المسلمین مومنی کارشناس و مفسر قرآن کریم به تفسیر سوره لقمان پرداخت. همچنین عطر افشانی و گل افشانی قبور مطهر شهدا در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر کرمان توسط جهادگران جهاددانشگاهی انجام شد.
8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.