به مناسبت گرامی داشت هفته دولت، مراسم قرائت زیارت عاشورا و تجدید میثاق با شهدا به همراه یازدهمین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات، با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل در حسینیه شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری ضمن قرائت آیه یازده سوره ی حجرات گفت: در ترجمه ی این آیه آمده است: ای اهل ایمان، مؤمنان هرگز نباید قومی، قوم دیگر را مسخره کنند، شاید آن قوم که مسخره می‌کنند از خود آنان بهتر باشند و نیز بین زنان با ایمان قومی دیگری را سخریّه نکنند که بسا آن قوم از خود آن زنان بهتر باشند، و هرگز عیب جویی (از همدینان) خود نکنید و به نام و لقب‌های زشت، یکدیگر را نخوانید که پس از ایمان به خدا نام فسق (بر مؤمن نهادن) بسیار زشت است و کسانی که توبه نکنند بسیار ظالم و ستمکارند.

وی با بیان اینکه این آیه دارای پیامهایی است، گفت: ایمان با مسخره کردن بندگان خدا سازگار نیست اهل ایمان مسخره نمی کنند، کسی که مردم را از توهین به دیگران باز می دارد، نباید در شیوه سخنش توهین باشد.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: ریشه مسخره کردن احساس خود برتر بینی است که قرآن این ریشه را می خشکاند و می فرماید؛ نباید خود را بهتر از دیگران بدانید شاید او بهتر از شما باشد. ما از باطن مردم آگاه نیستیم پس نباید ظاهر بین، سطحی نگر و امروز بین باشیم.

حجه الاسلام و المسلمین عامری اضافه کرد: عیب جویی از مردم در واقع عیب جویی از خود است، اگر ما مشغول عیوب خود شویم دیگر فرصت نمی شود، به مردم عیب گیری کنیم.

وی تصریح کرد: کتاب زندگی ما قرآن است باید با آن آشنا شویم از آن درس بگیرم و همدیگر را مسخره نکینم. مسخره کردن و بد نام بردن دیگران، گناه است و توبه لازم دارد البته توبه تنها به زبان نیست، بلکه توبه تحقیر کردن، تکریم نمودن است. مسخره کردن، تجاوز به حریم افراد است و اگر مسخره کننده توبه نکند، ظالم است.

10

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.