به میزبانی جهاددانشگاهی استان کرمان، طرح ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش‌های مهارتی سربازان با حضور رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان، فرمانده سپاه ثارالله، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری، جانشین فرمانده انتظامی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان و ارتباط ویدئوکنفرانس با مسئولان ایمیدرو آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، در این مراسم دکتر مهدی بازمانده ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین در جلسه و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره)، شهدا و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، به دیدار دکتر مسلمی نایینی رییس جهاددانشگاهی کشور با سردار کمالی جانشین قرارگاه مهارت آموزی و اشتغال ستاد کل نیروهای مسلح اشاره و تصریح کرد: در این دیدار بر آموزشهای مهارتی ویژه سربازان تاکید شد و در همین راستا جهاددانشگاهی استان کرمان برنامه ریزی های لازم را جهت تحقق این امر انجام داده است که شاهد آغاز به کار این طرح هستیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان ضمن ارایه گزارشی از علمکرد این نهاد، گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش های مهارتی در زمان خدمت مقدس سربازی و با هماهنگی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، تفاهمنامه همکاری فی مابین جهاددانشگاهی استان، استانداری کرمان، سازمان فنی و حرفه ای استان، قرارگاه مرکزی مهارت آموزشی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران منعقد شد.

وی افزود: این طرح به منظور ایجاد جذابیت و نگرش متعالی نسبت به خدمت سربازی در سطح جامعه، خوشایند نمودن خدمت وظیفه عمومی و افزایش نشاط کارکنان وظیفه، افزایش بهره وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت آنان، استفاده از ظرفیت های نیروهای مسلح در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه همکاری نزدیک تر با بخش های غیرنظامی کشور و فراهم نمودن فرصت های شغلی از طریق آموزش در محیط کار و در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)؛ تفاهمنامه “مهارت آموزی کارکنان وظیفه” منعقد شد.

دکتر بازمانده به برگزاری جلسات متعدد به منظور هماهنگی در جهت اجرای تفاهمنامه در کرمان و تهران اشاره و تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در استان کرمان انجام می شود و در این راستا ۱۸۰ سرباز در ۹ رشته مهارتی مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد. امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم گام موثری در راستای رفع دغدغه اشتغال جوانان برداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای طرح ملی سرباز مهارت، کار آموزش عمومی توسط جهاد دانشگاهی انجام می شود و در این راستا ظرفیت اعلام شده برای استان کرمان آموزش ماهیانه ۴۲۰۰ نفر بوده که جهاد دانشگاهی کرمان جزء رتبه های برتر کشور نیز قرار گرفته است.

امیر حسن‌زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این مراسم افزود: در بحث شعار سال مبنی بر افزایش تولید یکی از مولفه‌های فراموش شده نیروی انسانی است که باید آموزش و مهارت‌آموزی به شکل جدی مدنظر قرار گیرد.

وی با قدردانی از جهاددانشگاهی استان کرمان به منظور پیگیریهای انجام شده در راستای انعقاد این تفاهم نامه و با تاکید بر توسعه در حوزه نیروی انسانی و مهارت‌آموزی، گفت: باید معین‌های مهارتی را ایجاد کنیم.

در ادامه سردار موسی کمالی جانشین قرارگاه مهارت آموزی و اشتغال ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سالانه حدود 35۰ هزار جوان وارد نیروهای مسلح می‌شوند و هر ساله همین تعداد کارت پایان خدمت می گیرند که بخش قابل توجهی از آنها در استان کرمان حضور دارد.

وی بیان کرد: مسئولیت اصلی نیروهای مسلح، دفاعی و امنیتی است و کسی از این افراد انتظار ندارد در حوزه‌ای که تخصص اصلی آنها نیست ورود کند.

سردار کمالی گفت: به دلیل چالش بزرگ بیکاری که در کشور وجود دارد نیروی مسلح به حوزه اشتغال ورود کرده و قرارگاهی را تشکیل داده و مقرر شده تا بستری را فراهم کند تا سازمان های مربوطه مانند فنی و حرفه ای، جهاددانشگاهی و ارتباطات، بحث مهارت آموزی و اشتغال را در نیروهای مسلح پیاده کنند.

جانشین قرارگاه مهارت آموزی و اشتغال ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: نیروهای مسلح قرار نیست که کار موازی با سازمان های دیگر را انجام دهد، بلکه قرار است از این ظرفیت استفاده شود و جوانان آموزش ببینند و وارد بازار کار شوند.

سردار کمالی با اشاره به نیروهای متخصص در جهاددانشگاهی استان در زمینه صنایع و معادن، خاطرنشان کرد: کرمان به واسطه صنایع و معادنی که دارد، می‌تواند به عنوان یک الگو در بحث مهارت آموزی و اشتغال کار را انجام دهد.

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان ضمن تشکر از جهاددانشگاهی کرمان در برگزاری این طرح گفت: باید بانک اطلاعات و نیازهایی که هست از قبل به ما برسد که بر اساس آن برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: باید تضمینی برای اشتغال بعد از آموزش وجود داشته باشد که دغدغه همه ی ماست و اگر این طرح به خوبی اجرا شود قطعا در رفع نگرانی های موجود در زمینه اشتغال گام موثری برداشته ایم.

 

11

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

سه × 1 =