به میزبانی جهاددانشگاهی استان کرمان، نشست بررسی جایگاه نظام علم و فناوری در تحقق برنامه های توسعه کشور در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در این نشست با اشاره به بحث دفاع مقدس، جهاد و مقاومت، جهاددانشگاهی و دانشگاه را یک مکان مقدس ذکر و تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمان جهاددانشگاهی توانسته است عملکرد بسیار خوبی را در حوزه های مختلف داشته باشد که حائز تقدیر است.

وی به اهمیت کار حاج قاسم، یاران ایشان و شهدا اشاره و تصریح کرد: روزی ما برای سیم خار دار مشکل داشتیم امروز با علم، فناوری و دانش ایرانی با حرکت بزرگ شهدای عزیزمان موشک قاره پیمای نقطه زن داریم و دیگر کسی جرات نمی کند بگوید که ما با ایران اسلامی در می افتیم پس دفاع مقدس، شهدا، مقاومت و حاج قاسم چنین جایگاهی را برای ایران اسلامی رقم زدند و ما امروز در حوزه های مختلف علم و دانش از جمله پزشکی، هوا فضا و … حرف برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه در آستانه انقلاب صنعتی پنجم هستیم، گفت: بحث هوش مصنوعی، هواپیماهای بی سرنشین و… مطرح می شود و مطالب فراوان دیگری که روزی حتی به ذهن ما خطور نمی کرد، انجام می شود. امروز مباحث و نیازهای آموزشی دانشجویانی که شما با آنها سر و کار دارید با نیازهای دیروز فوق العاده متفاوت شده است اگر به روز نشوید، نمی توانید کار آموزش و تدریس در دانشگاه را با موفقیت انجام دهید.

وی ادامه داد: چیزی نمی پاید با این سرعت تغییر و تحولاتی که در جامعه بشری در حال انجام است خیلی از حِرف و مشاغل ما ثبات خود را از دست دهند یعنی منِ شاغل از عهده ی آن شغل برنمی آیم امروز اتفاقاتی در حوزه علم، دانش و فناوری رخ می دهد که اگر خودمان را نتوانیم با سرعت این تغییرات هماهنگ کنیم نمی توانیم کار و حرفه ی خود را به خوبی انجام دهیم.

دکتر بیگ زاده اضافه کرد: ما در عصر پر شتاب تاریخ قرار داریم تغییر و تحولات در تمام جوانب زندگی بشر با سرعت بیش از حد در حال حادث شدن است. امروز اتفاقاتی در حوزه علم، دانش و فناوری رخ می دهد که باید خودمان را با آن هماهنگ کنیم.

وی افزود: صاحب نظری جمله ای می گوید که مفاهیم زیادی را در بردارد این صاحب نظر می گوید، “قطاری شتابان می گذرد، سعی کنید سوار این قطار شوید، مهم نیست جای شما کجاست، می توانید بعد از این که سوار این قطار شدید جایگاه خود را ارتقا دهید. اگر سوار این قطار نشوید زیر چرخ های این قطار له می شوید.”

دکتر بیگ زاده با تاکید به افزایش بهره وری، گفت: هر مجموعه ای اگر بخواهد به اهداف خود برسد باید منابع مالی، فیزیکی، انسانی و اطلاعاتی در اختیار داشته باشد خوشبختانه در استان کرمان منابع زیادی از جمله، معادن، کشاورزی، دانشگاه ها، نیروی انسانی و … داریم. بهره وری خیلی مهم است و باید اراده را برای کار کردن افزایش دهیم و از منابع موجود به نحو احسنت استفاده کنیم و بهره وری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هر کار علمی و اجرایی که انجام می دهیم پیوست آن فرهنگ ایرانی- اسلامی است، گفت: حتما باید کار جهادی انجام دهیم تا بر مشکلات فائق آییم. ایران اسلامی به دست دانشمندان، متفکران و اساتید مسیر تکامل و ترقی را پیموده و می پیماید و بر برخی مشکلات موجود هم فائق خواهیم آمد و از مباحث جزئی که در سطح جامعه بزرگنمایی می شود واهمه نداشته ایم و نخواهیم داشت. ان شاءالله پرچم این نظام و انقلاب که مبتنی بر فرهنگ عاشورایی، دینی و اسلامی است به دست صاحب اصلی خودش امام زمان (عج) سپرده خواهد شد.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، جمعی از پرسنل این مجموعه، استادان و مدرسان مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرمان، زرند و سیرجان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان و رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان برگزار شد.

8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

2 + 12 =