“جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان”

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، بر کیفی سازی فعالیت‌های فرهنگی تاکید و خاطر نشان کرد: برای دست یافتن به این مهم باید جهادگونه حرکت کنیم و از صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه می خواهیم که ما را یاری رسانند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده به تشریح اهم فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در یک سال گذشته پراخت و با بیان اینکه باید منش و رفتار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جامعه ترویج داده شود، گفت: کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام نامیده شده است، در همین راستا جهاددانشگاهی استان کرمان برنامه های متعددی را انجام می دهد که می توان به برگزاری طرح ملی سرای امید، ایران؛ در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد که میزبان دانشجویان استانهای یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان، فارس و تهران بود در این طرح تقدیر از خانواده شهدا، بازدید دانشجویان تور گردشگری امید و مقاومت از موزه دفاع مقدس، بازدید از سایر اماکن تفریحی و تاریخی کرمان و … انجام شد.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان همچنین به فعالیتهای خبری ایسنا و ایکنا اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در یک سال گذشته ۴۳۰۰ خبر در ایسنا منعکس شده است و رتبه 9 از منظر تعداد اخبار و رتبه 5 از منظر بیشترین بازدید از 31 شعبه را کسب کرده است. همچنین ۲۰۸۰ خبر در خبرگزاری ایکنا در مدت مذکور منعکس شده و این خبرگزاری رتبه 12 از 30 شعبه را کسب کرده است.

وی به فعالیتهای مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اشاره و تصریح کرد: این مرکز طرحهای متعددی را به خوبی به انجام رسانده است که می توانیم به طرح بررسی میزان مصرف انرژی توسط شهروندان، طرح بررسی رضایت بهره مندان از وامهای خود اشتغالی صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت، طرح بررسی نظرات شهروندان در خصوص مسائل روز جامعه و … اشاره نمود.

دکتر بازمانده به برگزاری زیارت عاشورا در دهه اول محرم در جهاددانشگاهی استان اشاره و تصریح کرد: برگزاری مراسمات مذهبی، جشن به مناسبت اعیاد و سخنرانی و روضه خوانی در ایام شهادت از جمله برنامه هایی است که در این نهاد انقلابی انجام می شود علاوه بر این هر چهارشنبه سلسله نشست های درسهایی از نهج البلاغه، تفسیر سوره حجرات، شرح زیارت جامعه کبیره و … برگزار می شود. پخش نذری نیز به مناسبتهای مختلف با مشارکت همکاران انجام می شود که از جمله آن می توان به طبخ آبگوشت امام حسینی در ماه محرم اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان همچنین به برگزاری کارگاه ها، نشست ها و وبینارهای متعدد با موضوعات فرهنگی اشاره و تصریح کرد: کارگاه مهارت های ارتباط موثر و مطلوب، برگزاری کارگاه آموزشی حیات در حیاط معماری با همکاری کتابخانه هنر، کارگاه نقش زنان در نشاط خانواده، کارگاه آموزشی خبرنگار قرآنی و … در این نهاد برگزار شده است. همچنین 17 عنوان کتاب از مرداد 1401 در جهاددانشگاهی استان چاپ شده است.

10

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

20 − 8 =