معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با حضور در جهاددانشگاهی، ضمن اهدای لوح به دکتر مهدی بازمانده، چهل و یکمین سال تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار را تبریک گفت.


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، “دکتر مهدی بازمانده” رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان در این نشست با اشاره به چهل و یکمین سال تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: این نهاد خدمات ارزنده ای را در کل کشور در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی داشته و دارد و مسیری که جهاد دانشگاهی طی می کند، مسیر خودکفایی و اتکا به تولید داخل است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت خبرگزاری های ایسنا و ایکنا عنوان کرد: خبرگزاری ایسنا یکی از برجسته ترین خبرگزاری ملی و بین المللی است و همه می دانیم که اگر فعالیت رسانه ها نباشد، همه جا محکوم به نابودی است.

دکتر بازمانده با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری این نهاد با معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان عنوان کرد: امیدواریم در حاشیه شهر طرح پژوهشی را که راهکارهای عملیاتی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دارد، اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی آماده همکاری در همه حوزه ها با معاونت اجتماعی است و نگاه تعاملی داریم تا بتوانیم مشکلی از مشکلات شهرستان و استان کرمان حل کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز گفت: به دنبال نهادینه سازی پیشگیری در سطح جامعه هستیم و باید پیشگیری در تمام ابعاد و مکان ها نهادینه شود و در این صورت تاثیرگذاری بسیار خوبی خواهد داشت و بهترین پشتوانه این کار، جامعه علمی و دانشگاهی است.

“سیدمهدی قویدل” افزود: جامعه ای پویاست و به رشد، بالندگی و توسعه همه جانبه می رسد که در راستای ارتقاء مسئولیت های اجتماعی بتواند گام بردارد و هفته امر به معروف و نهی از منکر به معنی اوج مسئولیت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یکی از ابتکارات نظام اسلامی است، افزود: علم موضوع مهمی است و برای سطح سواد و دانش جامعه، رهبر کبیر انقلاب فرمود باید جهادگونه کار کنیم.

معاون دادگستری استان کرمان بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی کشف و شناسایی ظرفیت ها و توانمندی ها، تکیه بر داشته های خود، تقویت جامعه، نظام و ارکان جامعه بر مبنای ظرفیت های داخلی است.

وی افزود: ما در طول عمر انقلاب با سختی های زیادی از جمله جنگ، تحریم و … مواجه شدیم اما با تکیه به اقتصاد مقاومتی به جایی رسیدیم که دشمن می داند چاره ای جز عقب نشینی ندارد و این جز با پیشگامی و پیش قدمی اهل علم محقق نمی شود.

وی افزود: رسانه ها رکن مهمی در این زمینه هستند و نقش بسیار مهمی در ارتقاء سواد رسانه ای برای استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و ارتباطات نوین دارند.

15

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

4 × سه =