رییس جهاددانشگاهی استان کرمان به همراه مدیرکل کانه آرایی و فراوری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از آزمایشگاه و پایلوت تخصصی فراوری مواد معدنی این سازمان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر محسن محمد خانی در جریان این بازدید ضمن تاکید بر همکاری متقابل در زمینه معادن، اکتشافات معدنی و… با جهاددانشگاهی استان کرمان، گفت: جهاددانشگاهی با داشتن تخصص لازم و بهره گیری از نیروی جوان و تحصیل کرده در این زمینه می تواند به خوبی ما را همراهی کند.

وی از آمادگی کامل، جهت اجرای پروژه های فرآوری در استان و منطقه جنوب شرق خبر داد و افزود: با ورود جهاددانشگاهی استان کرمان به این مقوله در آینده نه چندان دور شاهد جهش خوبی در این راستا خواهیم بود و امید است بتوانیم در یک همکاری متقابل به نتایج مورد نظر دست یابیم.

دکتر محمدخانی یادآور شد: جهاددانشگاهی یک نهاد علمی و اجرایی است که می تواند با ورود به کارهای تخصصی در زمینه معادن و فراوری مواد معدنی، بازوی قدرتمندی محسوب شود.

وی گفت: پتانسیل های موجود در معادن استان کرمان و احداث صنایع معدنی میتواند در توسعه اقتصادی، تولید ارزش افزوده، بهبود فضای کسب وکار و اشتغال پایدار نقش بسزایی داشته باشد و در این راستا جهاددانشگاهی می تواند بسیار موثر واقع شود.

مدیرکل کانه آرایی و فراوری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در پایان، از سفر به استان کرمان در آینده ای نزدیک خبر داد.

دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان در حاشیه بازدید از آزمایشگاه و پایلوت تخصصی فراوری مواد معدنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، با اشاره به راه اندازی کارخانه منابع کم عیار معدنی به ویژه در حوزه هماتیت، گفت: رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کرده اند و از آنجا که جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت است، لذا امید واریم با راه اندازی این کارخانه بتوانیم گام موثری در تحقق شعار سال برداشته باشیم.

وی به تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی استان کرمان اشاره و تصریح کرد: آزمایشگاه با هدف فرآوری مواد معدنی و ارائه طراحی خطوط فرآیندی و فرآوری از بعد فنی و اقتصادی به معدن‌داران راه‌اندازی شده است و مقدمه‌ای برای فعالیت‌های بزرگ ‌تر جهاددانشگاهی در حوزه معادن محسوب می شود. تجهیز این آزمایشگاه در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان و در راستای توسعه ی فناوری های نوین و انجام طرح های تحقیقاتی در جهت افزایش بهره وری در صنایع معدنی استان، انجام شده است.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان خاطرنشان کرد: طرح های معدنی در مقیاس های مختلف، اعم از آزمایشگاهی و صنعتی در جهاددانشگاهی استان کرمان در دست انجام است و قطعا با اجرای این طرح ها در حوزه صنایع معدنی و اشتغالزایی مستقیم تحول محسوسی ایجاد می شود.

دکتر بازمانده در پایان به پتانسیل‌های معدنی استان کرمان اشاره و تصریح کرد: استان کرمان با دارا بودن منابع عظیم و غنی معدنی به عنوان یکی از استان‌های مهم معدنی تلقی می شود و دارای موقعیت ممتازی در سطح کشور است.

11

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.