دومین جلسه از سلسله نشست های درسهایی از نهج البلاغه با حضور دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری با بیان اینکه حضرت علی (ع) فرموده اند شما نمی توانید مثل من باشید اما در چهار چیز من را یاری کنید، گفت: مولای متقیان فرموده اند، شما را به تقوا، پاک دامنی، تلاش و کوشش و راستگویی دعوت می کنم.

وی به خصوصیات پرهیزکاران اشاره و تصریح کرد: پرهیزکاران در روز دانشمندان بردبار و نیکوکارند، از اعمال اندک خود خشنود نیستند، اعمال خود را زیاد نمی شمارند، از کردار خود ترسناکند، اگر یکی آنها را بستاید از آنچه در توصیف او می گویند می هراسند و می گویند خدایا مرا بر آنچه می ستایند به محاکمه مبر و بهتر از آن را در من قرار بده و بر گناهانی که آنها نمی دانند من را مورد عفو و بخشش قرار ده.

حجه الاسلام و المسلمین عامری با بیان این مطلب که پیامبر (ص) در طول شبانه روز، هفتاد مرتبه استغفار می کردند، گفت: چقدر خوب است هر عملی که ما انجام می دهیم استغفرالله بگوییم، چرا که خوب و بد اعمال ما مشخص نیست.

وی ادامه داد: پرهیزکاران شبها، قرآن را جزء به جزء، با تفکر و اندیشه می خوانند، هر گاه آیه ای از بهشت می بینند، گمان می کنند نعمت های بهشت در برابر دیدگان آنها قرار دارد و هر گاه آیه ای از جهنم می بینند صدای آتش جهنم در دل آنها شنیده می شود و از خدای خود آزادی از آتش جهنم را می طلبند.

وی تصریح کرد: یکی از توفیقات انسان مومن و پرهیزکار شب زنده داری است که می توان در این خصوص، رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس را نام برد، شب ها نماز و دعا می خواندند و اشک می ریختند، زاهدان شب بودند، شیران روز، شبها با خدا خلوت می کردند و روز در پیکار و نبرد، مردانه می جنگیدند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری گفت: کسی که خداپرست است در دل او همیشه یاد خداوند متعال است و دائم خود را در پیشگاه خدا می داند.

وی همچنین به کتاب، امام علی (ع) و اخلاق اسلامی اشاره و تصریح کرد: این کتاب دارای بخش های بسیار جذابی، تحت عنوان سبک زندگی اسلامی از زبان حضرت علی (ع) است و در این کتاب مواردی از جلمه امام علی (ع) در اخلاق اسلامی، فردی، اجتماعی، آیین همسرداری، کشاورزی، باغداری، نظامی، قضایی، اعتقادی، امر به معروف و نهی از منکر، تفریحات سالم و … مورد بحث قرار گرفته است.

وی همچنین یکی از مباحث مهم زندگی را تربیت فرزند ذکر و تصریح کرد: پدر و مادر برای فرزندان الگو هستند و در محیط خانه والدین اگر به نماز اول وقت، روزه، سال خمسی، توسل و عشق به اهل بیت، روزی حلال و … توجه داشته باشند، فرزند آنها نیز از آنها الگو می گیرد. اگر محیط خانه پاک باشد فرزندان نیز خوب و سالم تربیت می شوند.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.