نماینده ولی فقیه در کرمان در دیدار با رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد:جهاددانشگاهی نهادی قابل اعتماد برای تبدیل علم به ثروت در کشور است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی دکتر حسن مسلمی‌نائینی، رییس ‌جهاددانشگاهی با همراهی برخی از مدیران این نهاد صبح امروز، ۱۷ آذرماه با حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر مسلمی نائینی در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهاد مولود انقلاب است، گفت: این نهاد اقدامات خود را از صفر شروع کرد و امروز بالغ بر ۱۰۰ مرکز در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و … در این نهاد فعالیت دارد که بعضی از آنها به ویژه فعالیت پژوهشکده رویان در زمینه سلول‌های بنیادین در کشور نمونه است.

وی افزود: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حال رشد و پیشرفت است و در مسائل مختلف پزشکی، فناوری، مهندسی و… اقدامات نمونه‌‌ای انجام می‌شود که تنها در چند کشور در جهان در حال انجام است.

دکتر مسلمی‌نائینی با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی در زمینه افکار سنجی که به صورت دقیق انجام شده و در شناخت شهرها و استان‌ها بسیار مهم است، افزود: جهاددانشگاهی استان کرمان در بعضی موضوعات از جمله معدن به صورت ویژه ورود کرده‌ است. همچنین در علوم پزشکی نیز دستاوردهای خوبی داشته است.

رییس ‌جهاددانشگاهی به اقدامات این نهاد در راستای محرومیت‌زدایی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای حضور دانشجویان در مناق محروم و برگزاری اردوهای جهادی از طریق سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی در حال انجام است.

جهاددانشگاهی؛ نهادی قابل اعتماد برای تبدیل علم به ثروت

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان نیز در این جلسه گفت: جهاددانشگاهی کرمان از مجموعه‌های فعال استان است و امیدواریم این سفر در افزایش و به ثمر رساندن این فعالیت‌‌ها کمک کند.

وی با اشاره به وجود زمینه رشد علم و پیشرفت، ثروت‌های خدادادی و وجود چهره‌های فرهیخته و دانشمند و نسل جوان باانگیزه، افزود: با وجود تمام این ظرفیت‌ها متأسفانه رابطه رشد علمی و میدان عملیاتی خیلی قابل دفاع نیست زیرا علم زمانی ارزشمند است که
در اختیار مراکز صنعتی قرار بگیرد اما در این زمینه زیاد پیش نرفته‌ایم.

امام‌جمعه کرمان تصریح کرد: جهاددانشگاهی از ابتدا به دنبال وصل علم و ثروت است و خود نیز در این زمینه میدان‌داری می‌کند. این نهاد به جای توصیه وارد عمل شده و میدان‌های عملیاتی کار را باز می‌کند. امیداوریم این نهاد انقلابی دانشگاه‌های مهم و شاخص کشور را با خود همراه کند و با تعامل با بنگاه‌های اقتصادی ثمره علم را نشان ‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اگر میدان عملیاتی به دست دانشمندان کشور سپرده شود رشد و پیشرفت کشور را شاهد هستیم، گفت: نیاز است این آشتی بین علم و ثروت برقرار شود و جهاددانشگاهی می‌تواند این جریان را شکل دهد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مجموعه‌ای قابل اعتماد است که می‌تواند شخصیت‌های مختلف را پای کار آورد، افزود: این نهاد یکی از سردمداران عمل به منویات مقام معظم رهبری در مورد تبدیل علم به ثروت است.

10

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.