رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی در اشتغال گفت: افرادی که آموزش‌های مهارتی به ویژه آموزش موردنیاز جامعه را فرا می‌گیرند به سرعت وارد بازار کار می‌شوند و در زمینه اشتغال دغدغه نخواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکترمهدی بازمانده، در مراسم آغاز طرح ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش مهارت سربازان در جهاددانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: در راستای این طرح، تفاهمنامه‌ای بین استانداری، ستاد کل نیروهای مسلح، جهاد دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای استان کرمان امضا شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان برای ورود به بازار کار می‌توان از فرصت خدمت سربازی برای این امر مهم در بدو ورود جوانان به اجتماع بهره برد.

دکتر بازمانده تصریح کرد: کمک به اشتغال پذیری و تسهیل ورود سربازان به بازار کار، افزایش بهره‌وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت آنها، استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق همکاری نزدیک‌تر با بخش‌های غیرنظامی کشور و فراهم کردن فرصت‌های شغلی از طریق آموزش در محیط کار از اهداف تحقق طرح آموزش مهارت سربازان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اهمیت ایمنی در محیط کار بیان کرد: در صورتی که نیروی کار دچار سانحه بشود، خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش ایمنی در حفاظت انسان، افزایش کارآیی و پیشگیری از صدمه دیدن نیروی کار تصریح کرد: هدف از اجرای مقررات ایمنی و دستورالعمل‌های مربوطه، امکان بوجود آمدن محیط سالم است به‌نحوی که کارگران بدون دغدغه خاطر و بدون ترس از خطرات صنعت بکار خود ادامه دهند.

دکتر بازمانده بیان کرد: در این راستا دوره آموزشی کاربردی ایمنی و بهداشت صنعتی این شامل ۲۰۰ ساعت آموزش‌های تئوری و عملی برگزار خواهد شد.

وی در پایان از همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، استانداری کرمان، ایمیدرو و سایر نهادها در اجرای طرح ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش‌های مهارتی سربازان قدردانی کرد.

14

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

4 + 12 =