رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: آمادگی داریم در قالب مدرسه ملی مهارت، آموزش های مهارتی و عملی به دانش آموزان هنرستان‌ها را ارائه دهیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان ، دکترمهدی بازمانده  در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگی و … اشاره کرد.

وی با اشاره به احداث کارخانه فرآوری مواد معدنی کم عیار در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر کرمان توسط جهاد دانشگاهی افزود: آمادگی داریم با استفاده از این ظرفیت، آموزش‌های مهارتی و تخصصی را در محیط کارگاهی به دانش آموزان هنرستان‌ها ارائه دهیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: زندگی در دنیای تکنولوژی و دیجیتال و تکامل هر روزه آن، نیاز به یادگیری برنامه نویسی و کسب توانایی در این حوزه را بسیار مهم تر از هر زمان دیگری کرده و مهارت آموزی کلید موفقیت فردای دانش آموزان امروز است که باید در کنار تحصیل علم در مدارس به آن توجه شود.

وی بر برگزاری دوره های کاربردی ویژه هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند تاکید کرد.

رضایی با اشاره به تحصیل بیش از ۷۰ هزار هنرجو در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش گفت:  هدایت دانش آموزان دوره متوسطه دوم به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در استان به بیش ۴۳ درصد رسیده است.

 

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

شانزده − 2 =