رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: استراتژی ما در جهاددانشگاهی، ایجاد شبکه‌ای بین نخبگان و مراکز معدنی و صنعتی استان برای خلق ارزش است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکترمهدی بازمانده در مجمع سالیانه نظام مهندسی معدن استان کرمان، ضمن خیرمقدم به رئیس و اعضای این سازمان اظهار کرد: در سه سال اخیر حوزه صنعت و معدن در جهاددانشگاهی استان کرمان به عنوان محوریت اصلی فعالیت‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: استراتژی ما در جهاددانشگاهی، ایجاد شبکه‌ای بین نخبگان و مراکز معدنی و صنعتی استان برای خلق ارزش است.

دکتر بازمانده تصریح کرد: طی این سالها، چند اصل را دنبال کردیم. اصل اول این است که اعتقاد داریم جهاددانشگاهی مانند همه دانشگاه‌های کشور یک معدن طلاست. در واقع مهمترین دارایی که ما داریم توانمندی متخصصین و دانشجویان است.

وی ادامه داد: اصل دوم این است که ما نیاز محور حرکت کرده ایم. به این صورت که تلاش کردیم هر نیازی که ایجاد می‌شود متناسب با آن یک برنامه و یک مرکز ایجاد کنیم؛ نیاز ما در نوآوری است، وقتی که یک نیاز ایجاد می شود شما می توانید نوآوری کنید. در واقع در جهاددانشگاهی همین اتفاق افتاده و نمونه بارز آن، نیاز کارخانه‌های فراوری به خوراک و اهمیت منابع کم عیار معدنیست که ما در مقیاس صنعتی در حال اجرای آن هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: ذیل این کارخانه طرح جهاد بومی سازی را تعریف کردیم که سه عنصر نوآوری، آموزش و نهضت قطعه سازی را دارد و برای هرکدام از این مولفه ها یا عناصر ما به شبکه نیاز داریم؛ شبکه ای شامل جهاددانشگاهی، نخبگان، اعضای هیئت علمی، نخبگان کسب و کارهای مختلف و خانواده بزرگ نظام مهندسی معدن استان و … .

وی افزود: اصل سوم این است که تمرکز اصلی جهاددانشگاهی توسعه و ایجاد شبکه بین نهادها از جمله نظام مهندسی معدن، دانشگاه‌ها، بازارهای کسب و کار و نخبگان هستیم. با ایجاد این شبکه، رشد سریع اتفاق خواهد افتاد و نیازها در کمترین زمان ممکن رفع می‌شوند.

دکتر بازمانده در پایان به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سه حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی اشاره کرد.

احمد حسن زاده رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان به عنوان یک نهاد متخصص و پیشرو در کشور مطرح و مورد وثوق فعالان این عرصه است.

وی با اشاره به وجود افراد متخصص در این سازمان افزود: تمام تلاشمان را برای پیشبرد اهداف سازمان با استفاده از نظرات و پیشنهادات همکاران به کار خواهیم گرفت.

حسن زاده در پایان گزارشی از عملکرد نظام مهندسی معدن ارائه داد.

بنابراین گزارش، ارائه گزارش عملکرد سالانه هیئت مدیره، بررسی و تصویب ترازنامه مالی سال ۱۴۰۱، تصویب برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲، انتخاب بازرس، تصویب پیشنهادات هیئت مدیره در زمینه مسائل مالی طبق دستورالعمل های مصوب از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان مهندس کامیاب به عنوان بازرس نظام مهندسی معدن استان کرمان انتخاب شد.
7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.