رئيس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از خدمات جهادگر فقید زنده یاد دکتر آشتیانی در به حداقل رساندن ناباروری به نیکی یاد کرد که هزاران فرزند ثمره تعهد همراه با تخصص است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر علی اصغر خیرخواه در آستانه هیجدهمین سالگرد نکوداشت جهادگر فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی با تمجید از خدمات صورت گرفته در زمینه درمان ناباروری و توسعه زیرساخت های مورد نیاز گفت: پژوهش همواره با نتایج ارزنده ای به همراه است که باید با صبر و شکیبایی دنبال شود و این مهم از خصوصیات بارز زنده یاد دکتر آشتیانی بود که توانست با بهره گیری از تعهد و تخصص گروه های متعدد پژوهشی را برای رسیدن به اهداف متعالی راه اندازی کند.

وی راه اندازی پژوهشکده رویان را از جمله ثمرات شیرین اقدامات پژوهشی برشمرد و افزود: این پژوهشکده توسط دکتر آشتیانی راه اندازی شده و نور امید را در زندگی هزاران زوج نابارور زنده کرده است. پژوهشکده رویان یکی از دهها خدمات ماندگار دکتر آشتیانی محسوب می شود که درمان ناباروری حاصل تلاش هایی است که با روحیه جهادی صورت گرفته است و شاهدیم امروزه رویای فرزندآوری برای خانواده های بدون فرزند به حقیقت پیوسته است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: تولید، تکثیر و انجماد سلول های بنیادی جنینی و همانند سازی از دیگر خدمات دکتر آشتیانی است که به نوبه خود علم و تعهد کشورمان را به رخ جهانیان کشاند. زمانی بود زوج های نابارور آنهم کسانی که بنیه مالی داشتند برای درمان به خارج از کشور می رفتند اما امروز شاهد فعالیت مراکز متعددی در زمینه خدمات درمانی به زوج های نابارور هستیم.

خیرخواه با اشاره به طرح جوانی جمعیت و تاکید مقام معظم رهبری بر این اصل، افزود: خدمات دکتر آشتیانی به عنوان بازوی اصلی طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری در دستور کار دولتمردان قرار دارد که به زوج های نابارور در جای جای کشورمان خدمات ارائه می دهند که تحقق اهداف طرح جوانی جمعیت در زمینه کمک به زوج های نابارور موفق بوده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در پایان گفت: علم، تعهد و تخصص رمز موفقیت جهادگر فقید زنده یاد دکتر آشتیانی است که باید در جامعه امروزی بخصوص دانشجويان و دانش آموختگان پزشکی و… مد نظر باشد و با این تفکر، طعم شیرین خدمات ارزنده دکتر آشتیانی در تاریخ به یادگار مانده است.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

نوزده − نه =