مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشستی که به منظور نقد و برسی کتاب “جهاد تبیین” برگزار شد، گفت: راهبرد اصلی در جهاد تبیین هم افقی با ولی جامعه در باورها، ارزش ها،آرمانها، دغدغه ها، نیازها، الویتها، تحلیل ها و محبت قلبی است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی عارفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست با اشاره به جهاد تبیین گفت: معنای جهاد تبیین تلاشی است مستمر و پیوسته، با تمام توان، در تقابل با دشمنِ جریان حقّ، همه جانبه و هوشمندانه، مخلصانه و برای رسیدن به هدف الهی می باشد. مباحث نظامی، علمی، اقتصادی، فرهنگی، تبلیغاتی، مطبوعاتی، سیاسی، عمرانی، مدیریتی و … از عرصه های مختلف و متنوّع جهاد تبیین هستند.

وی به الگوهای جهاد تبیین از جمله پیام آوران کربلا، حضرت امام خمینی (ره)، آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) و … اشاره و تصریح کرد: اصول اخلاقی، مهارتی و روشی از اصول و الزامات جهاد تبیین می باشند و دانشگاه ها نیز در زمینه جهاد تبیین نقش زیادی دارند که باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: توکل، اخلاص و تکلیف محوری، تقوای قلم و زبان، رعایت مرز انتقاد و بی اخلاقی، تحقیق برای فهمیدن درست مطلب، شجاعت و حرّیت نسبت به تعلّقات، پرهیز از ترویج شایعات، پرهیز از سیاه نمایی از اصول و الزامات اخلاقی جهاد تبیین می باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: هم راستایی با نقشه ی کلان حرکت انقلاب، پشتوانه ی علمی و منطقی، پرهیز از مصلحت اندیشیِ راحت طلبانه، بهره مندی از معارفِ اندیشمندان انقلاب و … از اصول و الزامات روشی جهاد تبیین می باشد.

وی اصول و الزامات مهارتی جهاد تبیین را التزام و پایبندی به قانون، هنرمندانه بودن، پرهیز از هوچیگری و هیاهو و جنجال، نوآوری در قالب و شیوه ی بیان، اقدامِ بهنگام، مداومت در تکرار، بهره مندی از بستر فضای مجازی و بهره گیریِ درست از عنصر عاطفه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عارفی گفت: مهم ترین موضوعات نیازمند تبیین اصول اساسی انقلاب، واقعیت ها، مسائل جاری انقلاب و کشور، مسائل مهم انقلاب و مبانی و معارف دین می باشند.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، جمعی از پرسنل این مجموعه، استادان و مدرسان مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرمان، زرند و سیرجان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان و رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان برگزار شد.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

سیزده − سیزده =