رویداد شتاب با موضوع نوآوری در مدیریت پسماند و محیط زیست که فراخوان خود را در تیرماه منتشر کرده بود به مرحله پیش داوری رسید.


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، علاقه‌مندان و صاحبان ایده طرح های اولیه خود را تا ۱۳ شهریور ماه به آدرس دبیرخانه ارسال کرده بودند و  ۱۶ شهریورماه از بین ۵۲ ایده ارسالی؛ ۴۰ ایده به مرحله داوری رسیده و در فرآیند پیش داوری با حضور داوران و کارشناسان متخصص شرکت کردند.

پس از بررسی و داوری ایده‌های رسیده به دبیرخانه، ۱۰ ایده که بتوانند حد نصاب نمرات داوری را کسب کنند، در روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه در مراسم اختتامیه این رویداد حضور خواهند داشت‌.

۱۰ ایده منتخب مجدد در حضور کارشناسان، طرح اولیه خود را ارائه داده و بین آن ها داوری مجدد انجام خواهد شد و ۳ ایده برتر مشخص می شود که با اهدای جایزه، تسهیلات بانکی و لوح تقدیر از آن ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

برای سایر ایده‌ها نیز فرصتی فراهم است. ایده هایی که جزو ۳ ایده برتر نباشند اما بتوانند نظر سرمایه‌گذاران را جلب نمایند با حمایت آن ها در مرکز نوآوری مدیریت پسماندهای معدنی و صنعتی جهاددانشگاهی سیرجان مشغول خواهند شد و ایده نهایی خود را اجرایی خواهند نمود.

در اختتامیه رویداد شتاب، پویشی به نام “شهر سبز؛ همیار سبز” نیز رونمایی خواهد شد. هدف از اجرای این پویش فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا است تا شهروندان سیرجانی این فرهنگ را بیاموزند و زباله های خود را در مبدا تفکیک نموده و پسماند آن را جدا کنند. این کار به بازیافت زباله ها و استفاده بهینه از این بازیافت کمک خواهد کرد.

مرحله پیش داوری ایده های رسیده به دبیرخانه رویداد شتاب از ابتدای روز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه شروع و تا پایان عصر این روز ۱۰ ایده برتر از بین ۴۰ ایده راه یافته به مرحله پیش داوری برای روز انتخابات اختتامیه انتخاب شدند.

15

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.