رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه باید در تربیت نیروی انسانی ماهر، و کارآزموده که یک گنج ارزشمند محسوب می شود، از خلاقیت و نوآروی مدد بگیریم، گفت: در این راستا جهاددانشگاهی استان کرمان برنامه ریزی کرده است تا بتواند در حوزه های مختلف با برگزاری دوره های آموزشی مهارتی منتج به اشتغال و کارآفرینی نیروی انسانی توانمند تربیت کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در مراسم تجلیل از مدرسان دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: توجه به آموزشهای مهارت محور از جمله برنامه های اصلی جهاددانشگاهی در استان کرمان محسوب می شود و خوشبختانه با نیاز سنجی انجام شده دوره هایی که برگزار می شود، نیاز جامعه است که مورد استقبال قرار می گیرند.

وی همچنین بر آموزش های منتج به اشتغال و کارآفرینی تاکید و تصریح کرد: چنانچه نتوانیم در حوزه اشتغال و کارآفرینی حرکت کنیم قطعا با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم بود بنابراین جهاددانشگاهی عزم خود را جزم نموده است تا بتواند کارهای ماندگاری در این راستا انجام دهد از جمله می توان به برگزاری دوره های تخصصی در حوزه پزشکی، کشاورزی، صنعت و معدن و … اشاره کرد.

دکتر بازمانده، همچنین آموزش کارآفرینی، را کلید اصلی ارتقاء درک و توسعه دیدگاه افراد در جامعه نسبت به کارآفرینی ذکر و تصریح کرد: چنانچه افراد بیاموزند که چگونه کارآفرین شوند، می توانند به خوبی در حل مشکل اشتغال و بیکاری جامعه موثر باشند.

رییس جهاددنشگاهی استان کرمان خاطرنشان کرد: کارآفرینی از منابع مهم جوامع بشری است. منبعی که به توان خلاقیت انسان ها بر می گردد. از یک سو ارزان و از سوی دیگر بسیار ارزشمند و پایان ناپذیر است. امروزه همگان دریافته اند، جوامعی که به نیروی انسانی متکی بوده اند تا به منابع دیگر، در بلند مدت موفق تر هستند.

این جلسه با حضور رییس جهاددنشگاهی استان کرمان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، مدرسان دوره های کوتاه مدت گروه های زبانهای خارجه، کامپیوتر، فنی و مهندسی و …. برگزار و از مدرسان برتر این نهاد در حوزه کوتاه مدت تجلیل شد.

4

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

سه + هفده =