رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، بر سرمایه گذاری در حوزه آموزش مهارتی و کاربردی جهت تحقق رهنمود سال تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در دیدار با پرسنل این مجموعه ضمن تبریک سال نو و آروزی قبولی طاعات و عبادات، گفت: تقارن سال جدید با ماه مبارک رمضان را به فال نیک می گیریم و ان شاءالله سال خوب و خوشی برای همه ی ما باشد.

وی افزود: رهنمود سال که مقام معظم رهبری فرمودند مهار تورم و رشد تولید است، ایشان با بذل توجه ای که به معیشت جامعه و مردم داشتند امسال را با این عنوان نامگذاری کردند تا ان شاءالله معیشت و اقتصاد مردم بهبود یابد.

دکتر بازمانده چهار عامل اساسی تورم در کشور در سالهای اخیر را، وابستگی بیش از حد کشور به بحث نفت، نوسانات شدید ارز، ضعف سرمایه گذاری و کاهش تولید ذکر و تصریح کرد: با بررسی در کشورهای در حال توسعه و کشورهای پیشرو در اقتصاد، دانش و صنعت متوجه خواهید شد که بیشترین سرمایه گذاری را در بحث آموزش مهارتی دارند،آموزشی که منتج به کار، مهارت و اشتغال می شود.

وی ادامه داد: وظیفه ما در جهاددانشگاهی این است که آموزشهای کاربردی، منتج به مهارت و توانمندی افراد داشته باشیم چرا که با این نوع آموزش، وابستگی فرد به دولت و کار استخدامی، کم خواهد شد و فرد خودش می تواند یک بنگاه اقتصادی و یک کارگاه تولیدی ایجاد نماید و خود این منجر به رشد تولید و مهار تورم می شود.

دکتر بازمانده با اشاره به اینکه در جهاددانشگاهی ظرفتیها و پتانسیهای بالایی وجود دارد و عملکرد حوزه ها باید در جهت رشد و تعالی مجموعه باشد، گفت: در حوزه آموزشی،آموزشهای کاربردی منتج به شغل مد نظر است و برنامه ریزی ها نیز در این راستا انجام می شود تا بتوانیم گام موثری در تحقق رهنمود امسال برداریم.

وی همچنین به اخذ مجوز مرکز ملی مهارت پزشکی، اشاره و تصریح کرد: بایدآموزشهای تخصصی پزشکی امسال تقویت شود و بتوانیم کلاسهای متعددی را در دوره های مختلف پزشکی برگزار نماییم.

وی به فعالیتهای حوزه پژوهشی و کارخانه فرآوری مواد معدنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و تصریح کرد: طرح جهاد بومی سازی که شامل سه مولفه قطعه سازی، آموزش و تولید است که با توجه به اهمیت این طرح، در سال جاری با جدیت پیگیری می شود چرا که انجام این طرح قطعا در مهار تورم و رشد تولید نقش بسزایی دارد.

رییس جهاددانشگاهی همچنین یادآور شد: بحث های پزشکی، کلینک دندانپزشکی، ایجادآزمایشگاه تشخیص طبی با همکاری پژوهشگاه ابن سینا و… از جمله کارهایی است که در حوزه پژوهشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر بازمانده به فعالیتهای حوزه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی کرمان پلتفرمی را با موضوعیت مکتب شهید سلیمانی، با شناسیایی 9 عنصر شامل بحث مدیریت جهادی، مدیران تمدن ساز، ولایت پذیری، ادبیات پایداری و … در سال جاری در دست انجام دارد که ان شاءالله بتوانیم به جز زبان فارسی به زبانهای دیگر نیز (انگلیسی و عربی) آن را داشته باشیم.

دکتر بازمانده، اصلی ترین و مهمترین ابزار برای تحقق هر برنامه ای را بحث نیروی انسانی ذکر و تصریح کرد: نیروی توانمند و متخصص در کنار اتحاد، انسجام و صمیمیت با یکدیگر، عامل اصلی موفقیت هر مجموعه ای است که امید است بتوانیم در کنار هم با همدلی به اهداف مد نظر دست یابیم.

در این دیدار معاونان، مدیران و پرسنل مجموعه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.