رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، در رویداد آینده برتر ویژه مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: رویکرد جوانان در زمینه اشتغال باید بر اساس نوآوری شغلی و نیاز آینده بازار کار باشد و این دیدگاه‌ است که جامعه را به سمت تعالی و موفقیت سوق می‌دهد و همین طور که مشاهده می کنید برخی از مشاغل که در گذشته وجود داشتند امروز منسوخ شده و یا تغییر کرده‌اند و این نشان می دهد اگر بخواهیم موفق باشیم باید در رویکرد خود به نوآوری شغلی توجه زیادی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده به یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری به جوانان اشاره و تصریح کرد: ایشان فرموده‌اند «دشمن از راه اشاعه‌ی فرهنگ غلط‌- فرهنگ فساد و فحشا- سعی می‌کند جوان‌های ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می‌کند، یک «تهاجم‌ فرهنگی»، بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگی»، یک «غارت فرهنگی» و یک «قتل عام فرهنگی» است. امروز دشمن این کار را با ما می‌کند. چه کسی می‌تواند از این فضیلت‌ها دفاع کند؟ آن جوان مؤمنی که دل به دنیا نبسته، دل به منافع شخصی نبسته، می‌تواند بایستد و از فضیلت‌ها دفاع کند.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان افزود: ما در عصری زندگی می کنیم که محیط پیرامون ما دچار تغییر و تحولات بسیار گسترده‌ای است تغییراتی که هر روز شاهد رشد سریع آن هستیم و اینجاست که شما نوجوانان و جوانان عزیز می‌توانید با یک انتخاب درست و حرکت در یک مسیر مناسب، آینده شغلی خود را تضمین کنید.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف پزشکی، ساختمانی، فنی مهندسی و… دچار تغییر و تحول شده‌ایم، گفت: آنچه که باعث این تغییرات شده است نگاه حساس و مسوولیت پذیر افراد نسبت به شغل و محیط پیرامون آنها بوده است که با توجه به مشکلات، نیازها و فرصت ها، تغییرات مثبتی را در آن شغل و حرفه ایجاد کرده‌اند.

ناصر عسکری نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در این مراسم ضمن تشکر از جهاددانشگاهی استان کرمان به ویژه دکتر بازمانده بخاطر همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خوشبختانه جهاددانشگاهی استان کرمان همراه همیشگی ما در دست‌یافتن به اهداف مدنظر بوده است که جای تقدیر و تشکر از این نهاد انقلابی، متعهد و با نشاط دارد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مسیر موفقیت و تعالی در حوزه اشتغال گام برداریم، باید مجهز به علم روز شویم، گفت: با توجه به اینکه نیازهای روز مددجویان نسبت به گذشته تغییر کرده است لذا باید همراه با نیاز روز جامعه پیش‌رویم و حرکت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان افزود: یکی از اهداف کمیته امداد بحث توانمند‌سازی مددجویان در جامعه هدف است که لازمه آن ایجاد اشتغال پایدار و درآمد ثابت می باشد که برای دست‌یافتن به آن باید به علم روز مجهز شویم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر اشتغال دانش‌بنیان، استفاده از ظرفیت های علمی و نخبگان تاکید فراوان دارند، گفت: باید دانش روز را در تولید و خلق ثروت بکار بگیریم و از تجربه گذشتگان نیز در این زمینه استفاده کنیم.

گفتنی است: رویداد آینده برتر ویژه مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با رویکرد آموزش مهارتی، معرفی فرصتها، راهبری شغلی و ورود به بازار کار با حضور شرکتهای دانش بنیان، خلاقانه و فناورانه امروز 16 بهمن ماه توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان و معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

 

4

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

1 + دو =