رییس جهاددانشگاهی استان کرمان ضمن اعلام آمادگی این نهاد در برگزاری دوره های آموزشی مهارتی ویژه زندانیان و خانواده های آنها، گفت: نقش موثر توانمند سازی مهارتی در کاهش ارتکاب جرم انکار ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در دیدار با مدیر کل زندان های استان کرمان در ادامه مطلب فوق افزود: این دوره ها باعث افزایش اعتماد به نفس، آشنایی با توانایی های بالقوه زندانیان و خانواده آنها و ایجاد انگیزه می شود. بنابراین باید بتوانیم با نیاز سنجی و استعداد یابی دوره های موثری را برگزار کنیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با تاکید بر لزوم توانمندسازی زندانیان، گفت: توجه به نیازهای آموزشی زندانیان و افزایش توانایی های مهارتی آنان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این اقدام آن ها را به سوی اشتغال پایدار، کمک در امرار و تأمین معاش، ایجاد مهارت و بازدارندگی از ارتکاب جرم یاری می رساند.

وی یکی از راههای کاهش ناهنجاری ها و مشکلات اقتصادی جامعه را آموزشهای صحیح منتج به اشتغال ذکر و تصریح کرد: چنانچه بتوانیم افراد را در زمینه نیازهای جامعه توانمند کنیم و در مسیر اشتغالزایی گام برداریم علاوه بر ا ینکه در حل مشکل بیکاری موثر واقع شده ایم تا سطح بسیار خوبی می توانیم در بازدارندگی از ارتکاب جرم هم حرکت کنیم.

دکتر بازمانده همچنین با تاکید بر توانمندسازی خانواده زندانیان، گفت: توانمندسازي مهارتی این خانواده ها به وسیله آموزش های مهارتی، منجر به اشتغال پایدار می شود و قطعا تاثیر این اقدام در بهبود و تحکیم بنیان خانواده ها نیز انکار ناپذیر است.

وی به ارجعیت مهارت آموزی بر مدرک گرایی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان کرمان به آموزشهای مهارتی اعتقاد کامل دارد و در همین راستا اقدام به برگزاری دوره های تخصصی در زمینه های مختلف پرداخته و برنامه های خود را حول محور مهارت آموزی تدوین کرده است تا ان شاءالله با این اقدام بتوانیم شاهد رونق و توسعه اقتصادی در جامعه شویم و حرکت موثری در راستای کاهش ارتکاب و تکرار جرم برداریم.

دکتر بازمانده ضمن تشریح اهداف و اقدامات این نهاد در حوزه های مختلف، بر آمادگی کامل این نهاد در اجرای طرح های پژوهشی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، بررسی راهکارهای اجرایی در جهت کاهش نرخ بازگشت افراد به زندان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی و تربیتی برای زندانیان و خانواده های آنها، در جهت تسطیح مشکلات و ساختارسازی ذهنی در راستای افزایش امید و همچنین نگاه مثبت برای ادامه زندگی تاکید کرد.

رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان های استان نیز در این دیدار ضمن رضایت کامل از اقدامات انجام شده توسط جهاد دانشگاهی واحد استان کرمان در پروژه هایی که در این اداره کل انجام شده است، گفت: از دغدغه های اصلی ما، بالا بودن نرخ بازگشت افراد به زندان است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی کرمان می تواند در بحث های آموزشی، پژوهشی و کاهش آسیب های اجتماعی به این سازمان کمک کند، افزود: با توجه به سابقه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی، علمی و اجرایی می توانیم به این نهاد به عنوان یک بازوی توانمند در راستای برگزاری دوره های آموزشی مهارتی و ارایه مشاوره های تخصصی به زندانیان و خانواده های آنها اعتماد کنیم.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

4 × 3 =