دکتر بازمانده در بازدید رییس پارک علم و فناوری کرمان از کارخانه فرآوری آهن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین مجتمع آموزشی جهاددانشگاهی استان کرمان، با بیان اینکه نوآوری فناورانه عامل کلیدی موفقیت به شمار می رود، گفت: قطعا نخبگان در هر حوزه ای می توانند در زمینه نوآوری فناورانه بسیار موثر واقع شوند بنابراین باید از پتانسیل آنها به خوبی بهره گرفت.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در ادامه مطلب فوق افزود: ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری در افرد و صنف نخبگان وجود دارد، که بخش زیادی از آن مغفول واقع شده و بالطبع بکار گرفته نشده است. فعال سازی این ظرفیت ها و ایجاد ارتباط با آنها نیازمند مطالعه و مدیریت فردی و جمعی است که در این راستا تشکیل شبکه ای از نخبگان سراسر کشور از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه فرآوری آهن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گام مهمی به منظور تحقق بخشیدن رهنمود سال است، گفت: این نهاد اقدام به بررسی های فنی و اقتصادی فراوری منابع کم عیار معدنی نموده است که بیش از دو سال پژوهشگران ما در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی روی آن کار کرده اند و نتیجه آن احداث این کارخانه بود که در 35 کیلومتری شهر کرمان راه اندازی و در حال حاضر در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.

دکتر بازمانده با بیان اینکه آموزش باید منتج به اشتغالزایی شود، گفت: با توجه به اینکه اشتغال یکی از دغدغه های جامعه است بنابراین جهاددانشگاهی دوره های آموزشی خود را هدفمند و به منظور ایجاد اشتغال برگزار می کند. برنامه ریزی های آموزشی در راستای کارآفرینی انجام می شود و ان شاءالله بتوانیم در این راستا موثر واقع شویم.

وی به برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی اشاره و تصریح کرد: مجتمع آموزشی جهاددانشگاهی استان کرمان توانسته است با برگزاری دوره های مختلف در زمینه های متعدد نیاز متقاضیان را رفع نماید. ضمن اینکه جهاددانشگاهی با اخذ مجوز مرکز مهارتی و حرفه ای پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توانسته است در حوزه آموزشهای پزشکی به خوبی ورود کرده و خدمات متعددی در این راستا ارایه دهد.

گفتنی است، در این بازدید همچنین از نمایشگاه پارک علم و فناوری بازدید شد.

11

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

17 − 3 =