جلسه هم اندیشی رییس جهاددانشگاهی استان و رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان به منظور رفا حال دانشجویان و همکاری بیشتر با جهاددانشگاهی، در دستور کار دانشگاه شهید باهنر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، ضمن عرض خوشامدگویی به حضار در جلسه گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان با وجود ظرفیت‌های زیادی که دارد، آماده همکاری های مختلف در زمینه آموزشی و پژوهشی است و در جهت حل مشکلات جهاددانشگاهی از جمله اختصاص محل ثابت و معین جهت برگزاری امتحانات این نهاد، آمادگی لازم را دارد.

دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه یکی از موثرترین طیف های اثرگذار بر تحولات فکری، علمی و فرهنگی، نخبگان آن جامعه هستند؛ گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد اجتماعی دارند، جامعه نیز از نهاد دانشگاه انتظار بیشتری نسبت به سایر نهادهای اجتماعی دارد و در همین راستا ایجاد یک شبکه اجتماعی بین نخبگان دانشگاهی برای حل مسائل کشور ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: باید دانشگاه‌ها را در مسیری هدایت کنیم که در حل مشکلات جامعه در مقیاس ملی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای مؤثر باشند. تفاوت جهاددانشگاهی با سایر دانشگاه ها در این است که یک نهاد علمی و اجرایی است بنابراین رسالت ما در رفع مسایل و موضوعات روز بیشتر است و با شناسایی نخبگان و بکارگیری آنها در مباحث مختلف، می توانیم در هر حوزه ورود کنیم و به خوبی ایفای نقش کنیم.

دکتر بازمانده ادامه داد: تولید و تدوین فناوری، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، انتشار دانش از طریق اطلاع‌رسانی و آموزش‌های تخصصی، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی، خودباوری و ترویج کارآفرینی ازجمله مهم‌ترین مولفه‌هایی است که جهاددانشگاهی به آن‌ها پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و تقویت فضاهای فرهنگی مشترک با وزارت علوم و همکاری در تحقیق و توسعه در زمینه‌های که به رشد تولید و مهار تورم کمک می‌کند، بیان کرد: مسیر حرکت دانشگاه‌های کشور باید به سمت مهارت افزایی و تخصص گرایی باشد.

در پایان مقرر شد؛ طی تفاهم نامه ای آموزشهای ویژه دانشجویان دانشگاه شهید باهنر توسط جهاددانشگاهی استان کرمان انجام شود.

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.