جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که جهاددانشگاهی یکی از ظرفیت‌ های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است و اتفاقات خوبی را در سال‌های اخیر رقم زده، گفت: این نهاد در فناوری و مسایل مرتبط با توان علمی ایفای نقش کرده است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکترمحمدرضا پورابراهیمی با تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی گفت: امیدواریم جهاددانشگاهی بتواند، در اقتصاد دانش بنیان که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های نظام اقتصادی محسوب می‌شود، یکی از برجسته ترین عناصر ایفای نقش را داشته باشد. با توجه به اینکه دچار چالش‌هایی در اقتصاد هستیم، این مجموعه توانسته در فناوری و مسایل مرتبط با توان علمی، در این عرصه ایفای نقش کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی برگرفته از ظرفیت جوانان کشور و با اتکا به توانمندی‌های تخصصی درون کشور طی سال‌ها شکل گرفته است. هم روحیه جهادی، انقلابی و تدین در این مجموعه وجود دارد و هم پشتکار و مجاهدت علمی؛ این دو مقوله جهاددانشگاهی را به عنوان یکی از ظرفیت‌ های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده و اتفاقات خوبی را در سال‌های اخیر رقم زده است.

وی در ادامه بیان کرد: امروز جنگ ما با دشمن در مسایل مختلف تبدیل به جنگ حوزه توانمندی‌های علمی و تخصصی شده و دانش و تخصص در دنیا حرف اول را می‌زند و موضوعات فناوری اصلی‌ترین حوزه هجمه دشمن است و برای اینکه ما را از توانمندی باز دارد تمام تلاش خود را می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به نیروهای انقلابی، مومن و متدین که در تشکیل و استمرار جهاددانشگاهی فعالیت داشته‌اند، تصریح کرد: توان علمی و تخصصی که در کنار تقوا به کار گرفته شده، به عنوان جهاد علمی و معنوی، دو بال حرکت جهاددانشگاهی است.

وی بیان کرد: نتیجه این مجاهدت‌ها در عرصه علمی و معنوی موجب شده جمهوری اسلامی بتواند از ظرفیت‌های تخصصی مرتبط با دستاوردهای علمی استفاده کند که در برخی حوزه‌ها در عرصه ملی، منطقه ای و جهانی زبان زد است. مانند سلول‌های بنیادین که کار ویژه‌ای در ایران انجام شد و تا مرز دانش توسعه یافت و جمهوری اسلامی توانست در این عرصه به توانمندی دست یافته و جزء رتبه‌های تک رقمی دنیا قرار بگیرد.

دکترپورابراهیمی گفت: در بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز شاهد اقدامات بسیار موثر و توانمندی‌های بسیار خوب جهاددانشگاهی هستیم که نشان از تلاش و انگیزه بالای نیروهای متدین و انقلابی این مجموعه دارد. ما نیز به این نهاد انقلابی افتخار می کنیم و امیدواریم همچون گذشته شاهد پیمودن پله های ترقی و بالندگی آن باشیم.

8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

پنج × 4 =