رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف اثرگذار است، تصریح کرد: متناسب با شرایط روز کشور، مسئولیت های جهاددانشگاهی بیشتر و انتظارات از این نهاد بیشتر است چراکه توانسته کارهای بزرگی انجام بدهد و به نظر بنده با توجه به موفقیت های بزرگی که به دست آورده، در دهه پنجم انقلاب باید در عرصه فناوری های نوین و در حوزه های مختلف دیگر که مشکلات نظام است، با دانش و فناوری های جدید با مجاهدت علمی دست پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” با گرامیداشت چهل و یکمین سال تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در چهار دهه فعالیت و تلاش های خود توانسته در حوزه ماموریت های محوله موثر باشد.

وی افزود: اقدامات سال های اخیر جهاددانشگاهی در ورود به ماهیت شرکت های دانش بنیان، خلق ثروت از محل دانش و پیگیری مطالبات آنچه که حلقه مفقوده حوزه علم و فناوری محسوب می شود، قابل تقدیر است از جمله نکات مثبتی که از زبان رهبر معظم انقلاب در تکریم و تمجید از فعالیت های جهاد را بارها شنیدیم به ویژه در بحث سلول های بنیادی، پژوشکده رویان و … .

نماینده کرمان و راور در مجلس بیان کرد: اقدامات حوزه های مختلف نشان از اهتمام جدی نیروهای جوان، شایسته و باسواد کشور است که توانسته اند با تلاش علمی خود مرزهای دانش را توسعه داده و در بخش فناوری کارهای بزرگی برای کشور انجام دهند که موسسه رویان نمونه بارز آن و باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی و مرجع مهم علمی در دنیا محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف اثرگذار است، تصریح کرد: متناسب با شرایط روز کشور، مسئولیت های جهاد بیشتر و انتظارات از این نهاد بیشتر است چراکه توانسته کارهای بزرگی انجام بدهد و به نظر بنده با توجه به موفقیت های بزرگی که به دست آورده، در دهه پنجم انقلاب باید در عرصه فناوری های نوین و در حوزه های مختلف دیگر که مشکلات نظام است، با دانش و فناوری های جدید با مجاهدت علمی دست پیدا کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظار داریم جهاددانشگاهی در حوزه های مورنیاز امروز پیشتاز و در کنار نهادهایی از جمله وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری و … نقش کلیدی خود را در توسعه علم و دانش، بهره گیری آن و تجاری سازی علم و استفاده از فناوری نوین موثر باشد و مسیر تعالی و پیشرفت را دنبال کند و ما نیز در مجلس آماده کمک به مجموعه جهاددانشگاهی هستیم.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در استان کرمان نیز اقدامات و روند حرکت خوبی در سال های اخیر داشته که امیدواریم این مسیر در تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی استان تداوم داشته باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: مجموعه های خبری وابسته به جهاددانشگاهی از بهترین ها در کشور هستند که بنده از فعالیت خبرگزاری ایسنا که با نگاه علمی و دلسوزانه موضوعات را در سطح ملی و استانی دنبال می کند، تشکر می کنم. این خبرگزاری در سطح ملی و استانی همکاری و تعامل خوبی با مجلس و کمیسیون اقتصادی دارد.

15

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.