سومین جلسه از سلسله نشست های درسهایی از نهج البلاغه به همراه ویژه برنامه گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی استان کرمان در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: حضرت زینب یک الگوی تمام عیار هستند، ایشان بسیار حکیمانه جریان عاشورا را پیش بردند و با خطبه های بلیغی که ایراد فرمودند روشنگری کردند و با رفع بسیاری از شبهات، مظلومیت اهل بیت را در قالب سخن و خطبه تفهیم نمودند به گو نه ای که حتی دشمنان از ایشان تاثیر گرفتند.

وی یکی از ویژگی های بارز حضرت زینب (س) را خدا محوری بیان و تصریح کرد: این ویژگی را از مکتب حضر ت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به ارث برده اند و به خوبی به همگان آموختند که در مقابل باطل چگونه باید از حق دفاع کرد و برای همین بعد از گذشت 1400 سال وقتی دشمنان اسلام می خواهند به حرم ایشان تجاوز کنند شیعیان لشکر تشکیل می دهند و از حرم ایشان پاسداری می کنند، حرم، نماد یک جایگاه عبادی است اما آنچه اهمیت بالایی دارد این فکر و عقیده است که حق بر باطل پیروز می شود و تفکر زینبی است که با منویات و اعتقادات ما همخوانی دارد.

حجه الاسلام و المسلمین عامری در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: حضرت زینب (س) در جلسه یزید آن جمله تاریخی را فرمودند که «من چیزی جز زیبایی نمی بینم» بله وقتی که انسان از حق دفاع کند و در راه حق به شهادت برسد بسیار زیباست و درسی که می گیریم این است که اگر انسان در مسیر توحید و خدا محوری قدم بردارد در زمان ممات هم مانا و ماندگار می شود.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان در ادامه به ارایه درسهایی از نهج البلاغه پرداخت و افزود: در کلاس درس امیرالمومنین (ع)، پرهیزکاران در روز دانشمندان بردبار و نیکوکارانی با تقوی هستند که ترس الهی آنها را تراشیده و لاغر کرده است کسی که به آنها می نگرد می پندارد که آنها بیمار هستند اما مردم در اشتباهند و این آشفتگی ظاهری آنان، نشان از کاری بزرگ است آنها از کردار خود ترسناک هستند.

وی گفت: الگویی که حضرت علی (ع) ارایه کرده اند این است که اگر دیدید شب کسی گناه کرده فردا صبح به چشم متهم به او نگاه نکنید شاید نیمه شب در نزد خدا توبه کرده و پاک شده باشد.

حجه الاسلام و المسلمین عامری به سایر نشانه های پرهیزکاران اشاره و تصریح کرد: پرهیزکاران در دینداری نیرومند، نرم خو، دوراندیش، دارای ایمانی پر از یقین، حریص در کسب دانش، با داشتن علم بردبار، در توانگری میانه رو، در عبادت فروتن، در سختی ها صبور، در جستجوی کسب حلال، پرهیز از طمع ورزی و… هستند.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه پرهیزکاران روز را به شب، با سپاسگزاری و شب را به روز، با یاد خدا سپری می کنند، گفت: آنها ترس دارند برای اینکه دچار غفلت نشوند، شادمانند بخاطر رحمتی که به آنها رسیده است و برای نعمت های الهی همیشه شاکرند.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: آنها قلبشان فروتن، نفسشان قانع، بیمشان حفظ شده، شهوت آنها در حرام مرده، و خشمشان فرو برده است، از سخن زشت دور، گفتارشان نرم و آزار آنها به کسی نمی رسد. در خوشی ها سپاسگزارند، به دشمن خود ستم نمی کنند، نسبت به آنچه دوست دارند به گناه آلوده نمی شوند، آنچه را به آنها سپرده اند؛ ضایع نمی کنند و آنچه را به آنها تذکر داده اند؛ فراموش نمی کنند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری ادامه داد: پرهیزکاران مردم را با لقب های زشت نمی خوانند، به همسایگان آزار نمی رسانند، در کار ناروا دخالت نمی کنند، از محدوده حق خارج نمی شوند، اگر بخندند؛ آواز خنده آنها بلند نمی شود، اگر ستمی به آنها روا شود؛ صبر می کنند تا خدا انتقام آنها را بگیرد. دوری آنها از برخی مردم، از روی زهد و پارسایی و نزدیکی با برخی دیگر از روی مهربانی و نرمی است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه کار خیر هر مقدار که بیشتر باشد پس اندازی برای آخرت است، گفت: بهترین دوستی که در دنیا و آخرت ما را همراهی می کند، اعمال نیک انسان است ان شاءالله بتوانیم با خواندن نماز، دستگیری مستمند، نیکی به یتیم، دلجویی از پدر و مادر پیر و… آخرت خود را آباد کنیم.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.