عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: برای نخستین بار نیروهای جهاددانشگاهی توانستند بحث های فناوری با بهره گیری از دانش را در کشور نهادینه کنند و آثار بسیار پربرکتی در حوزه های مختلف از جمله دفاعی، صنعتی، نفت، نیروگاه و … داشته است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر”محمدمهدی زاهدی” در آئین افتتاح مرکز تخصصی تولیدات فرهنگی – هنری جهاددانشگاهی استان کرمان و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با دکتر تقوی مدیرکل راهبری فرهنگی جهاددانشگاهی کشور گفت: در آستانه سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی هستیم و این نهاد یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی به تبیین دستاوردهای جهاددانشگاهی در چند دهه اخیر اشاره و اظهار کرد: جهاددانشگاهی گمنام اما در عین حال پرکار، خلاق و نوآور است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: در گذشته جهاددانشگاهی را با ایسنا می شناختند اما امروز همه جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای بزرگ جهادی و انقلابی در حوزه فناوری های خلاقانه برای حل مشکلات کشور می دانند.

وی افزود: برای نخستین بار نیروهای جهاددانشگاهی توانستند بحث های فناوری با بهره گیری از دانش را در کشور نهادینه کنند و آثار بسیار پربرکتی در حوزه های مختلف از جمله دفاعی، صنعتی، نفت، نیروگاه و … داشته است.

زاهدی تشکیل شرکت های دانش بنیان را یکی از رویکردهای بسیار خوب جهاددانشگاهی دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی فناوری با بهره گیری از علم را به کاربرد تبدیل کرده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس رویکرد جدید جهاددانشگاهی استان کرمان در زمینه اشتغال های خرد را در راستای کاهش بیکاری و رونق اقتصادی خانوارها بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: مرکز سلول های بنیادی این حوزه تحت عنوان پژوهشکده رویان که در جهان معروف است، همچنین پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی نیز حرف های زیادی در حوزه پزشکی دارد. ضمن آنکه در حوزه گیاهان دارویی به خوبی درخشیده است.

وی با بیان این مطلب که جهاددانشگاهی با خلاقیت توانسته دستاورهای زیادی را کسب کند و در برخی حوزه ها کشور را به خودکفایی برساند، تصریح کرد: جهاددانشگاهی از آموزش حرفه ای عقب نیفتاده و پیشنهاد می دهم که دوره کاردانی آموزش اشتغال خانگی یا مهارت های صنایع دستی نیز در مرکز جهاددانشگاهی تدوین شود که کاربردی هم باشد و می توان دوره ها را در سطح کارشناسی نیز ارتقا داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحققات مجلس شورای اسلامی بر لزوم سوق دادن افراد به سمت صلاحیت های حرفه ای تاکید کرد و افزود: صلاحیت های حرفه ای باید ملاک استخدام باشد چراکه این موضوع نیاز ضروری کنونی کشور است که می توانیم در این حوزه اقدامات خوبی را شروع کنیم و جایگاه استان کرمان را در کسب و کار ارتقا دهیم؛ جهاددانشگاهی می تواند در این زمینه پیشگام، تلاشگر و موثر باشد.

وی با انتقاد از اینکه بهره وری در کشور پایین است، اظهار کرد: باوجود خلاقیت ها و نوآوری ها در کشور، متاسفانه ایران رتبه بدی در حوزه کسب و کار دارد لذا افزایش بهره وری و ارتقای رتبه کسب و کار باید سرلوحه تصمیات و کارهایمان قرار گیرند.

زاهدی حضور خلاقانه و نوآورانه جهاد دانشگاهی در حل مشکلات کشور را یکی دیگر از رویکردهای قابل تقدیر این نهاد دانست و گفت: این مرکز حوزه های مختلف را مورد حمایت قرار داده که می توانیم نفت را مثال بزنیم؛ آن ها خلاقانه وارد شدند و باید نگاه به ظرفیت ها و توانایی های داخل کشور را در جامعه نهادینه کرد تا کمتر از تحریم ها آسیب ببینیم.

وی با اشاره به ارتباط درست جهاد دانشگاهی با صنایع و معادن استان کرمان گفت: رویکرد امروز جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی – هنری نیز خوب و اشتغال زاست؛ با آموزش لازم در این حوزه می توانند شغل چند هزار نفری ایجاد کنند و ما نیز با تمام وجود و علاقه از آن استقبال و حمایت می کنیم.

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.