صبح امروز ، زیارت عاشورا با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل این مجموعه در دفتر مرکزی این نهاد توسط حجه الاسلام و المسلمین عامری قرائت شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری ، گفت: در نامه ای از ویژگی های امام حسین (ع) که خود امام آن را فرموده اند، آمده است؛ آیا می دانید که علی ابن ابی طالب (ع) پدر من است، آیا می دانید حضرت خدیجه (س) نخستین زنی که اسلام را پذیرفت مادر بزرگ من است، گفتند آری.

وی در ادمه مطلب فوق افزود: آیا می دانید پدرم علی (ع) از میان مسلمانان اولین فردی بود که اسلام را قبول کرد، در علم از همه فاضل تر، در صبر و شکیبایی از همه بردبار تر. او ولی و پیشوای هر مرد و زن مومن می باشد، گفتند؛ آری و… . امام فرمودند؛ پس چگونه ریختن خون من را جایز می شمارید. در حالی که پدرم فردای قیامت آب حوض کوثر را در اختیار دارد و گروهی را از نوشیدن آن محروم خواهد کرد آنچنان که شتر تشنه را از آب باز دارند و … . پاسخ دادند ما همه این ها را می دانیم اما تو را رها نمی کنیم، تا کشته شوی.

حجه الاسلام و المسلمین عامری در ادامه مطلب فوق افزود: اینجا بود که صدای گریه زنان و دختران بلند شد امام حسین (ع) به حضرت عباس (ع) دستور دادند تا آنها را ساکت نمایند. این غربت اهل بیت است و نشان از بی بصیرتی مردم آن زمان دارد. امام حسین (ع) را با هفتاد و دو تن از یارانشان به شهادت رساندند و اهل بیت ایشان را به اسارت بردند و حرمت شکنی کردند.

وی، همچنین به اهمیت حجاب در جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز آنچه در جامعه ما ملموس است حجاب است. حجاب در قرآن مجید آمده است و حکم مسلم خدا و قرآن می باشد. بنابراین اگر اهل قرآن باشیم و آیات آن را بخوانیم و به معنی و تفسیر آن توجه کنیم قطعا به دستورات الهی که در این کتاب آسمانی آمده است، عمل خواهیم کرد.

گفتنی است؛ مراسم قرائت زیارت عاشورا به رسم هر ساله از ابتدای محرم در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار و امسال نیز از ساعت شش و ربع لغایت هفت و ربع به مدت ده روز انجام می شود.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

چهار × 5 =