“جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان”

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: جهاددانشگاهی با انجام اقدامات گوناگون منشاء خیر و اثر بوده و هست و آثار فعالیت این نهاد در کف جامعه قابل لمس است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکترمحمد جعفری با حضور در جهاددانشگاهی استان کرمان، ضمن تبریک چهل و سومین سال تشکیل این نهاد انقلابی و تبریک روز خبرنگار به همکاران خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: خبرنگاران ایسنا قلبا در کنار حوزه سلامت و ما هستند که از تلاش آنها تشکر می‌کنم.

جعفری با اشاره به نقش خطیر و مهم اصحاب رسانه تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اطلاع رسانی و انعکاس اقدامات انجام شده به مردم تاکید دارند و خبرنگاران منعکس کننده اخبار هستند و در واقع بهترین و صادق‌ترین مشاوران هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در ادامه با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: تکنولوژی و فناوری در حوزه خدماتی جایگاه و مزایای بسیاری دارد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی با انجام اقدامات گوناگون منشاء خیر و اثر بوده و هست و آثار فعالیت این نهاد در کف جامعه قابل لمس است.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: قریب به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از آنها در روستاها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر بیمه رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: در سال جاری تمام روستاییان بیمه درمان رایگان دارند و از خدمات پزشک خانواده بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه همچنین امسال پنج دهک اول جامعه از بیمه درمان رایگان و پزشک خانواده ارزان برخوردار هستند، تصریح کرد: همه چیز گران است، خدمات سلامت گران‌تر و این مربوط به همه دنیاست.

جعفری ادامه داد: بازار سلامت متفاوت و یکی از دلایل این است که بیماری و درمان غافلگیرانه است؛ سیاست گذار حوزه سلامت به این موضوع فکر کرده و در بیمه سلامت بدون بروکراسی، سخت گیری و بدون نیاز به مراجعه، بیمه ۴۵ میلیون ایرانی تحت پوشش، به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: ما با مطب‌های متعددی قرارداد داریم که بیمه شدگان خدمات ارزان تر دریافت کنند و در طرح پزشک خانواده شهری، ماهیانه یک عدد ثابت پرداختی به پزشکان همکار داریم و علاوه بر ویزیت بیماران، دیابت، فشارخون و فرزندآوری باید در منطقه، توسط پزشک مربوطه رصد شود.

وی گفت: بیمه سلامت‌محور یعنی کنترل عامل‌های خطر؛ لذا افراد فاقد پوشش بیمه درمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و در این شرایط، دسترسی به بیمه بازتر است و وقتی جمعیت بزرگ بیمه می‌شود، پوشش بهتری خواهیم داشت و حمایت بهتری از بیماران.

جعفری اظهار کرد: با توجه به دهک بندی جامعه، دریافت حق بیمه خانوار شهری انجام می‌شود که پنج دهک اول رایگان و دریافتی از دهک شش، تنها ۲۰ درصد حق بیمه است.

دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان نیز در این جلسه، به فعالیت‌های بانک خون بند ناف استان کرمان اشاره و تصریح کرد: از تیر ماه سال گذشته تاکنون انعقاد قرارداد بیش از ۶۷۰ نمونه خون بند ناف در کرمان انجام شده است. با توجه به اینکه سلول‌های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌های مزمن و حاد هستند، امیدواریم با اقدامات گسترده و آشنایی مردم با فواید ذخیره سازی این خون، شاهد استقبال بیشتر هم استانی‌های عزیز در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه دانش سلول‌های بنیادی تحولی در علم پزشکی ایجاد کرده، گفت: ترغیب خانواده‌ها به ذخیره سازی یا اهداء سلول‌های بنیادی در واقع به عنوان بیمه سلامتی است. از جمله بیماری‌هایی که با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان هستند، می توان به اختلالات سلول‌های بنیادی، بیماری‌های نقص در تولید لنفوسیت‌ها، ناهنجاری‌های ارثی گلبول‌های قرمز، اختلالات سیستم ایمنی مادرزادی، نقص ارثی پلاکتی، اختلالات پلاسماسل و … اشاره کرد.

دکتر بازمانده به فعالیت کلینیک دندانپزشکی جهاددانشگاهی استان کرمان، واقع در خیابان شهید باهنر جنب کوچه 14، اشاره و تصریح کرد: این کلینیک با پرسنل مجرب و کارآزموده، خدمات با کیفیت همچون کامپوزیت ونیر و لامینت، جرمگیری و سفید کردن دندان، پروتزهای دندانی (ثابت و متحرک)، ارتودنسی و ایمپلنت، عصب کشی، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، ترمیم زیبایی دندان و … ارائه می دهد که خوشبختانه مورد استقبال همشهریان عزیز واقع شده است.

6

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

سه × چهار =