مراسم سخنرانی به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) با حضور جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری  ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: یکی از کسانی که در خصوص حضرت زهرا (س) خوب قلم زده مرحوم دشتی رضوان الله تعالی علیه است و دو کتاب با عنوان تحلیل حوادث ناگوار زندگی حضرت زهرا (س) و ره آورد مبارزات حضرت فاطمه زهرا (س) از نوشته های ایشان می باشد.

وی با اشاره به کتاب تحلیل حوادث ناگوار زندگی حضرت زهرا (س)، گفت: در این کتاب آمده است، تمام نویسندگان، تاریخ نگاران و سیره نویسان فرقه های اسلامی اعتراف کرده اند که بی درنگ پس از وفات پیامبر مصیبت های جانکاهی بر اهل بیت پیامبر باریدن گرفت.

حجه الاسلام و المسلمین عامری افزود: حقوق اجتماعی، سیاسی، اقتصادی حضرت زهرا (س)، به زور گرفته و دوباره اندیشه جاهلی زنده شد. حکومت الهی را با حکومت بشری و خودکامه جایگزین کردند و صدها فرمان و رهنمود سیاسی پیامبر اکرم (ص) در رابطه با امامت و حکومت امام علی (ع) را آگاهانه نادیده گرفتند.

وی  ادامه داد: هزاران روایت و حدیث پیامبر اکرم (ص) در رابطه با اهل بیت و یگانه دختر ایشان حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) را به دست فراموشی سپردند. رویداد بزرگ واقعه غدیر خم با این همه عظمت را انکار کردند و یک دگرگونی سیاسی بوجود آورند.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: برای نخستین بار تفسیرهای دروغین، دخالت دادن غرض های سیاسی و نظریه های شخصی در قرآن راه یافت که با افشاگری های لازم و دلیلهای حضرت فاطمه زهرا (س) روبرو شدند و چاره ای جز تسلیم و سپس اهانت کردن، نداشتند.

وی  افزود: برای نخستین بار برای شکستن خط دفاعی اهل بیت، سیلی زدن ها، آتش زدن ها، اهانت ها، شلاق زدن ها و تهدید کردن ها مطرح شد و به امت پیامبر و به حرمت حریم فرزندان ایشان تاختند و بر بوسه گاه پیامبر اکرم (ص) آن بازوان مقدس حضرت زهرا (س) شلاق نواختند و یکباره همه چیز دگرگون و همه ی ارزشها واژگون شد و همه ی سفارشها و دستورهای الهی انکار و فصل غمبار و خونینی در تاریخ امت اسلامی آغاز شد.

وی تصریح کرد: آیا همه ی این رویدادها را نقد کردند و در تاریخ ثبت نمودند تا آیندگان بخوانند و قضاوت کنند و دست از هر گونه تحلیل، پیش داوری و قضاوتی بردارند. در آنصورت نسلهای آینده با مطالعه رویدادهای ناگوار پس از پیامبر اکرم (ص) سران سقیفه را به باد انتقاد و اعتراض خواهند گرفت و محکومشان خواهند کرد و مظلوم بودن و حق بودن فرموده های امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را باور خواهند کرد.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: گروهی آمدند و از نقل رویدادهای تاریخی سرباز زدند. برخی از تاریخ نگاران با تعهدی که داشتند همه ی آن رویدادهای ناگوار را بدون هیچ اظهار نظری نقل کردند که یا سر آنها بالای دار رفت، یا در زندانها پوسیدند و یا گوشه گیر شدند.

وی ادامه داد: سیره نگاران دست به تحریف رویدادهای صدر اسلام زدند واقعیت ها را نادیده گرفتند و با دروغ پردازی و تحریف خود را رسوا کردند.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

4 × دو =