مراسم سخنرانی در آستانه ۹ دیماه و هفته مقاومت با حضور جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری با بیان اینکه در آستانه سالروز حماسه  9دیماه و همچنین هفته مقاومت سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار رشید اسلام هستیم, گفت: امید است که همه ی ما در برابر اتفاقات روز آگاهی، اطلاع کافی و بصیرت لازم را داشته باشیم.

وی با بیان مطالبی برگرفته از کتاب گفتار رفیع افزود: مهمترین نکته در زندگی انسان اگر بخواهد به جایی برسد، ترک گناه است و گناه نکردن بهتر از توبه کردن، می باشد.

حجه الاسلام و المسلمین عامری ادامه داد: باید اینقدر معرفت داشته باشیم که حتی نافرمانی کوچکی را هم در محضر خدا انجام ندهیم و در نظر ما گناه کوچک، مانند گناه بزرگ و کبیره باشد و باید بگوییم مهم نیست که این گناه بزرگ است یا کوچک مهم این است که در پیشگاه خالق خود این نافرمانی انجام نشود.

حجه الاسلام و المسلمین عامری خاطر نشان کرد: گناهانی هستند که پشیمانی می آورند، مانند کشتن انسانهایی که خداوند قتل آنها را حرام نموده است، ترک صله رحم در موقع نیاز آنها، ترک نماز تا اینکه وقتش بگذرد، عمل نکردن به وصیت( یا وصیت نکردن) ،رد نکردن مظالم و ندادن زکات تا مرگ فرا رسیده و زبان بند آید.

وی با بیان این مطلب که گناهانی هستد که بلا ها را نازل می کنند؛ افزود: عصیان و نافرمانی شخصی که عارف است با ظلم و ستم، تکبر بر مردم، استهزاء و تمسخر آنان.

حجه الاسلام و المسلمین عامری یاد آور شد: اظهار فقر و نداری، خوابیدن قبل از اداء نماز عشا، خوابیدن موقع نماز صبح، خداوند و نعمتهای او را سبک شمردن از گناهانی هستند که روزی قسمت شده را کم می کنند.

وی در پایان  اظهار کرد: گناهانی که امید ها را قطع می کنند عبارتند از نا امیدی از رحمت خدا، امید بستن به غیر خدا و تکذیب کردن وعده الهی.

4

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

سه × چهار =