مراسم سخنرانی ویژه سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل این مجموعه در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری  ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب (س) شخصیت بسیار بالایی دارند که هر چه در مورد فضایل اخلاقی ایشان سخن بگوییم کم است. مرحوم آیت الله فاطمی نیا می فرمایند؛ :”حضرت زینب (س) عالمه غیر معلمه بود”. خداوند در نهاد ایشان علم، شجاعت، عدم وابستگی به دنیا، تعصب و غیرت دینی قرار داده اند.

وی در ادامه به ضرورت ارزشهای اخلاقی و شناخت پشتوانه های اخلاقی اشاره و تصریح کرد: یکی از انگیزه های قیام عاشورا زنده نگه داشتن ارزشهای اخلاقی و مبارزه با مفاسد اخلاقی است زیرا اگر جامعه ای با ارزشهای صحیح اخلاقی آشنا و ارزشها در آن جامعه حاکم شود رستگار خواهد شد و همه ی زمینه های رشد و تکامل در آن جامعه پدید خواهد آمد و ریشه های تباهی و فساد خواهد خشکید.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: چون در عصر بنی امیه و حاکمیت معاویه، دگرگونی های ویرانگری در امت اسلامی پدید آمد انواع جعل، تحریف و مسخ ارزشها از سوی سردمداران و طرفداران آل ابی سفیان شکل گرفت امام حسین (ع) با روشهای گوناگون مبارزاتی با مفاسد اخلاقی برخورد کردند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری تصریح کرد: امام حسین (ع) با روش گفتاری بارها و بارها مفاسد اخلاقی را افشا نمودند و تذکر دادند با روش عملی، خود الگوی کامل ارزشهای اخلاقی بودند و با روش سیاسی بارها به معاویه هشدار دادند و نامه های تند نوشتند و سرانجام که همه ی روشها کارگر نیفتاد با قیام خونین عاشورا خط بطلان بر تمام ضد ارزشهای جامعه کشیدند و ارزشهای اخلاقی را جاودانه نمودند.

وی خاطرنشان کرد: جان و روان آدمی چون پیکر انسان دچار بیماری، سستی و تزلزل می شود چنانچه در درمان و شستشوی آن نکوشیم، علل بیماری دل را شناسایی نکنیم و روح و جان را صفا نبخشیم، قدرت کمال، شناخت و رشد را از دست داده و سقوط می کند.

وی یادآور شد: همه ی متفکران اخلاق و ایدئولوژی می دانند که شادابی و درمان روح دستورالعمل هایی دارد. راه و رسم و آداب و رسومی دارد و کسی می تواند برای رشد، شادابی و سلامت روح احکام و دستورالعملی صادر کند که روح را بشناسد و راههای سلامت یا فساد آن را بداند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری در ادامه مطلب فوق افزود: از این رو پروردگار هستی که آدمی را آفریده و همه ی زمینه ها و امکانات رشد را برای آن فراهم نموده است، می تواند دستورالعمل زندگی انسان را معرفی کند. اگر انسانها دین کامل الهی را درک کنند ارزشهای الهی معرفی شده از جانب وحی را بشناسند و به آن عمل کنند همواره دارای جسم و جانی شاداب، سالم و رو به رشد خواهند بود.

وی، تواضع و فروتنی، خیرخواهی و دلسوزی، پوشش، فرهنگ پرهیز و وفای به عهد را ارزش و غرور و تکبر، غیبت و بدگویی، بی بند و باری و خیانت به پیمان را ضد ارزش ذکر کرد.

وی  با اشاره به اهمیت جهاد تبین، گفت: ما نیاز داریم با مسایل روز کشور و انقلاب آشنا باشیم و عملکرد دولتها، نقاط قوت و ضعف آنها را بشناسیم باید بدانیم که پیرامون ما چه اتفاقاتی رخ می دهد و دغدغه های مقام معظم رهبری که ولی فقیه زمان ما هستند، چیست و با وظیفه دینی خود در قبال حکومت آشنا باشیم و نسل جدید و فرزندانمان را هم مطلع سازیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب موضوعاتی را برای جهاد تبیین ارائه فرموده اند که مهمترین آن تبیین در مبانی و معارف دینی است که از جمله می توان عناوینی همچون، اصول اساسی انقلاب اسلامی، اندیشه مقاومت، دستاوردهای انقلاب، باور و امید به آینده انقلاب و بیان واقعیت ها را ذکر کرد.

 

6

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

چهار + 13 =