مراسم سخنرانی و مداحی به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) با حضور جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: حضرت فاطمه (س)فرمودند؛ حُبِّبَ اِلَیَّ مِن دُنیاکم ثَلاثُ: تِلاوَةُ کِتابِ اللهِ، وَ النَّظَرُ فی وَجهِ رَسُولِ اللهِ، وَالإنفاقُ فی سَبیلِ الله؛ یعنی از دنیای شما سه چیز در نظر من دوست داشتنی است: خواندن کتاب خدا، قرآن، نگاه به سیمای رسول خدا (ص) و انفاق در راه خدا.

وی با اشاره به لطف و عنایت حضرت زهرا (س) به شیعیان، گفت: امام علی (ع) به خواستگاری حضرت زهرا (س) رفتند پیامبر مبلغی را به عنوان مهریه ایشان قرار دادند دختر گرامی پیامبر (ص) فرمودند پدر جان من از شما تقاضا می کنم این مهریه دنیوی و مادی را به همسر گرانقدرم حضرت علی (ع) بازگردان و خود از خدا بخواهید که مهریه مرا شفاعت گناهکاران امت شما قرار دهد پدر جان من یک امان نامه می خواهم برای شیعیان حضرت علی (ع).

حجه الاسلام و المسلمین عامری در ادامه مطلب فوق افزود: فرشته وحی فرود آمد و کاغذی از حریر با خود آورد که در آن نوشته بود خداوند مهریه فاطمه (س) را شفاعت گناهکاران امت پدرش قرار داد. حضرت این سند آسمانی را تا هنگام مرگ نگاه داشت تا دورن کفن او قرار دهند.

وی  اضافه کرد: مهر، علاقه و محبت حضرت زهرا (س) به امت پدرشان رسول اکرم (س) اینگونه بود اما در عوض این مردم چه کردند خانه امیرالمومنین (ع) را محاصره کردند و جواب این لطف و محبت را با سیلی و تازیانه دادند.

گفتنی است، این مراسم با قرائت حدیث شریف کساء و با مداحی زیبای دکتر مهدی مهنام همراه بود.

6

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

دو × پنج =