مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه السلام و المسلمین حسن عامری مبلغ حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: خداوند به امامان عصمت، پاکی، علم و… عنایت کرده است و ما باید با تبعیت از امامان مسیر زندگی خود را طی کنیم و همچنین از امامان معصوم شناخت داشته باشیم و در آشنایی با ویژگی های آنها تلاش کنیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری، گفت: علمایی همچون شهید مطهری از مکتب امام صادق (ع) از درس فقه، اصول، روایات و احادیث ایشان بهره جسته اند.

این مبلغ حوزه و دانشگاه به بیان وصایای امام صادق (ع) به اصحاب و یارانشان پرداخت و افزود: امام می‌فرمایند شما در محدوده ی معین و در روزهای شمرده ای زندگی خواهید کرد و مرگ غافل‌گیرانه به سراغ شما خواهد آمد هر کس در زندگی خود خیر و نیکی بکارد شادمانی درو می‌کند و هر کس شر و بدی کشت کند ندامت و پشمانی درو می کند پس هر کشاورزی کشتی متناسب دارد هیچ شخصی از بهره خویش جلو نمی افتد و هیچ حریصی به آنچه که تقدیر نشده است، نمی رسد.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در جای دیگر می‌فرمایند به تاخیر انداختن توبه فریبکاری است و امروز و فردا کردن سرگردانی است و تعلل ورزیدن و بهانه تراشیدن در برابر خدا هلاکت و تباهی است.

این مبلغ حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ایشان فرموده‌اند هر کس از خدا بترسد و تقوی پیشه کند خداوند او را نگه می دارد و هر کس سپاسگذار باشد و شکر نعمت الهی را به جا بیاورد بر نعمت او می افزاید و هر کس به خدا قرض دهد پاداش دریافت می کند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری گفت: امام صادق (ع) در یکی از وصایای خود می فرمایند ارزش اجتماعی هر انسانی در خدماتی است که او برای جامعه انجام می‌دهد.

وی گفت: امام صادق (ع) همچنین در یکی از توصیه‌هایشان به امام موسی کاظم (ع) فرموده اند فرزندم هر کس قناعت پیشه کند بی نیاز می شود ولی هر کس چشم خود را به آنچه در دست مردم است بدوزد فقیر و محتاج می میرد. ای فرزندم هر کس پرده راز مردم را بدرد اصرار خودش فاش می شود.

3

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

20 + 16 =