مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و مادر با حضور جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: شکی نیست اگر بتوانیم در مکتب فاطمی آگاهی کسب کنیم و تربیت شویم می توانیم دنیای خوب و آخرت آباد را برای خود رقم زنیم. یکی از عوامل رشد در زندگی انسانها این است که از چه معلمی توشه می گیرند.

حجه الاسلام و المسلمین عامری به آیه 23 سوره عبس (( فَلیَنظُرَ الاِنسانُ الی طَعامِهِ )) اشاره کرد و گفت: آدمی باید به قوت و غذای خود به چشم خرد بیندیشد و ببیند که چه می خورد آیا غذایی که می خورد حلال است یا حرام.

 حجه الاسلام و المسلمین عامری افزود: پیامبر (ٌص) اجازه نمی دادند کسی در سلام کردن بر او سبقت بگیرد و غرور بعضی از انسانها در سلام کردن بی جاست. هنوز نتوانسته ایم به قرآن و دستورات آن آنگونه که هست عمل کنیم.

حجه الاسلام و المسلمین عامری به بحث حجاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند شکی نیست که حجاب در اسلام واجب شرعی است و روایات فراوانی در این مورد داریم که بر این مسئله تاکید می کند.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان یاد آورشد: حجاب برای حفظ کرامت و شخصیت زن است و باعث تقویت بنیاد خانواده است. ما باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: حضرت زهرا (س) فرمودند؛ از دنیا ی شما من 3 چیز را دوست دارم نگاه کردن به چهره پدر و مادر ، قرائت قرآن و انفاق در راه خدا.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.