معاون آموزش قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور گفت: جهاددانشگاهی می تواند در بحث دوره های آموزشی مهارتی به بهترین نحو ممکن ما را یاری رساند و در این راستا به ظرفیت های آموزشی کشور کمک کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، سردار فرامرز معظمی گودرزی معاون آموزش قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور در دیدار با رییس جهاددانشگاهی استان کرمان در دفتر مرکزی این نهاد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 14 هزار محیط کار واقعی در نیروهای مسلح مشغول فعالیت هستند، گفت: نزدیک 4 هزار محیط آموزشی فراهم شده و این آمار نشان می دهد که چقدر نیروهای مسلح پای کار آمده است چرا که اعتقاد داریم زمانی که فرمانده معظم کل قوا مطالبه ای را از ما دارند ما منتظر ابلاغ نمی مانیم و بلافاصله برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم تا کار دنبال شود.

سردار معظمی گودرزی گفت: تا به امروز ریل گذاری های خوبی شده است سال گذشته دنبال بحث کیفی کار بودیم که در این زمینه جای تشکر از همه ی دستگاه‌ها خصوصا جهاددانشگاهی دارد. زمینه ی همکاری و فعالیت ما با جهاددانشگاهی در دو نگاه مهارتهای عمومی و تخصصی است.

وی با بیان اینکه برای سربازان در هر سطح تحصیلی که باشند دوره های عمومی پیش بینی شده است، گفت: تا دیروز یک مربی در یک پادگان برای 500 نفر وقت می گذاشت ولی امروز نهایتا برای هر 50 نفر یک کلاس آموزشی برگزار می شود و از 54 ساعت 38 ساعت در اختیار جهاددانشگاهی قرار گرفته است تا بتوانند با بهترین شکل دوره آموزشی را برگزار کند.

وی به مطالبه دکتر مسلمی نایینی رییس جهاددانشگاهی کشور مبنی بر استفاده از توانمندی‌های این نهاد برای آموزشهای عمومی و تخصصی ویژه سربازان اشاره و تصریح کرد: در بحث مهارتهای تخصصی شیوه نامه‌های آن در حال رد و بدل شدن است. ان شاءالله رشته ها منطبق بر نیاز روز استان باشد تا بتوانیم از این ظرفیت استفاه لازم را ببریم.

سردار معظمی گودرزی به تفاهم‌نامه چند جانبه توسعه‌ همکاری جهاددانشگاهی و ایمیدرو برای مهارت آموزی سربازان اشاره و تصریح کرد: کار بسیار خوبی پایه گذاری شده است امیدواریم بتوانیم آن را با قوت و کیفیت بر اساس نیاز استان پیش ببریم تا امیدهایی که در جوانان بوجود آمده است خدشه دار نشود.

دکتر مهدی بازمانده در این دیدار ضمن اشاره به تاکید دکتر مسلمی نایینی ریاست جهاددانشگاهی کشور مبنی بر آموزشهای مهارتی و کاربردی و انعقاد تفاهم نامه فی ما بین استانداری کرمان و جهاددانشگاهی استان به ارائه گزارش طرح ایجاد اشتغال پایدار آموزش های مهارتی در زمان خدمت مقدس سربازی پرداخت و افزود: دوره آموزشی ایمنی و بهداشت صنعتی در محیط کار ویژه سربازان است که جمعا 200 ساعت می باشد.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان به سرفصلهای این دوره اشاره کرد و افزود: اصول و مفاهیم ایمنی، فعالیت های مدیریت ایمنی_فرایند های مرکز ایمنی، نقش عملیات، نگهداری و تعمیرات در مدیریت ایمنی فرایند، ایمنی در طراحی و ساخت و… از سر فصلهای این دوره آموزشی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد سربازان شرکت کننده در این دوره 21 نفر هستند که از مراکز آموزش فرمانده انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی می باشد.

دکتر بازمانده با بیان این مطلب که این دوره در 29 مردادماه امسال شروع و تاکنون 160 ساعت آموزش تئوری و عملی داده شده است؛ افزود: آزمون تئوری در سه مرحله انجام شده است و سربازان در این دوره همچنین از معدن زغال سنگ هجدک نیز بازدید کرده اند.

وی به برنامه های در دست اقدام در این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: بازدید از صنایع مس شهید باهنر، برگزاری سه جلسه کلاس رفع اشکال و برگزاری آزمونهای تئوری و عملی پایانی از برنامه های در دست اقدام می باشد.

وی با تاکید بر کیفی سازی آموزشها و برگزاری دوره های تخصصی و مهارتی، گفت: در کنار بقیه گروه ها جهاددانشگاهی استان در گروه فنی مهندسی و علوم پزشکی کارگاه های متعددی را تجهیز کرده است و در همین راستا مجوز مرکز مهارتی و حرفه ای پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن در زمینه برگزاری دوره های تخصصی با این موضوع عمل کنیم.

وی، به ظرفیت استان در حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان می تواند به سربازانی که در این زمینه نیاز به کسب مهارت دارند، در محیط واقعی کار آموزشهای لازم را ارائه دهد.

درپایان از کارگاه های مهارتی جهاددانشگاهی کرمان بازدید به عمل آمد.

10

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

20 − 18 =