معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، توانمند سازی سربازان با آموزشهای مهارتی توسط جهاددانشگاهی را اقدامی موثر ذکر و تصریح کرد: سازمان ایمیدرو در نقاط مختلف کشور سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد کرده و در طرح آموزش مهارت سربازان، پشتیبانی مالی را به عهده گرفته است که اگر این حمایت نبود، این دوره‌ها برگزار نمی‌شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکترامیر حسن زاده در مراسم آغاز طرح آموزش‌های مهارتی سربازان و دوره آموزشی کاربردی ایمنی و بهداشت صنعتی در جهاددانشگاهی استان کرمان با تقدیر از حمایت‌های سازمان ایمیدرو اظهار کرد: سازمان ایمیدرو به منظور رفع نیاز کشور به محصولات و فرآورده‌های معدنی با تاکید بر بهینه‌سازی نظام اقتصادی در بخش معادن و صنایع وابسته و همچنین اعمال نظارت بر استفاده از ذخایر معدنی و بهره‌برداری صحیح و موثر از آنها فعالیت می‌کند.

وی افزود: این سازمان در راستای بررسی تهیه و اجرای طرح‌های احداث، توسعه تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای کارهای اکتشافی تشکیل شده و در کنار فعالیت‌های تخصصی خود، در نقاط مختلف کشور سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد کرده و در طرح آموزش مهارت سربازان، پشتیبانی مالی را به عهده گرفته اکه اگر این حمایت نبود، این دوره‌ها برگزار نمی‌شد.

حسن زاده بیان کرد: بحث سربازمهارت چند سال است در کشور آغاز شده و سربازان با یادگیری مهارت، در زندگی و اشتغال از آن استفاد می‌کنند و جهاددانشگاهی آموزش مهارت سربازان را آغاز کرده و آموزش‌های خوبی ارائه داده و کار ادامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کرمان استان معدنی است و هشت میلیارد تن ذخیره قطعی شناخته شده در استان داریم و از سوی دیگر نیاز مجموعه‌های استان به نیروی ماهر هدفگذاری شد سربازان آموزش‌های تخصصی در حوزه صنعت و معدن را فرا بگیرند و تفاهمنامه‌ای با جهاددانشگاهی استان کرمان، ایمیدرو و استانداری به امضا رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به آغاز طرح آموزش مهارت سربازان بیان کرد: ۶۰ سرباز این دوره آموزشی را به صورت پایلوت در استان کرمان می‌گذرانند و درخواست داریم جهاددانشگاهی و فنی و حرفه‌ای به صورت ویژه وقت بگذارند و سربازان استفاده کنند تا با موفقیت این طرح، در استان‌های دیگر تسری داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ایمنی مسئله مهم و نیاز شرکت‌هاست و در این راستا سه دوره کاربردی و موردنیاز صنایع استان کرمان احصاء شده است که این دوره‌های آموزشی می‌تواند زندگی سربازان را تغییر بدهد.

حسن زاده اظهار کرد: توسعه در کشورهای پیشرفته، با توسعه صنایع کوچک و متوسط و نیروی انسانی متخصص اتفاق افتاده و رکن کار، نیروی ماهر است و در واقع ۲۰ درصد کار مربوط به زمین و تکنولوژی و ۸۰ درصد نیروی انسانی است و شرکت‌های موفق کشورمان نیز به سمت نیروی ماهر رفته‌اند.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی نیز دوره‌های آموزشی که در حاشیه شهرها برگزار می‌کند باید با توجه به بوم استان باشد به عنوان مثال در خدمات، تعمیرکار اسپیلت در استان و به ویژه در جنوب نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: مهارت اصل است و صنعت و معدن، خدمات و دیجیتال سه حوزه موردنیاز استان کرمان است و کسی که در این زمینه‌ها مهارت بیاموزد، آینده خود را تامین کرده و فرد ماهر بیکار نخواهد ماند.

وی در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: مشکلات کشور به دلیل این است که اقتصاد تیمی نشده و زنجیره ایجاد نشده و دشمن این را می‌داند.

حسن زاده با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان کرمان و زیرساخت‌های ایجاد شده در استان و کشور تصریح کرد: ۱۰۷ واحد دانشگاهی در استان کرمان داریم و این از دستاوردهای نظام اسلامی است و باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت در همه حوزه‌ها اتفاق افتاده آیا در اقتصاد شدنی نیست؟ گفت: اگر در اقتصاد بتوانیم با هم متحد شویم، از این مانع هم عبور می‌کنیم و دانشگاه‌ها باید کمک کنند.

معاون استاندار کرمان یادآور شد: سه راهبرد اکتشاف، صنایع پایین دستی و مهارت را در راستای توسعه اقتصادی استان کرمان تعریف کرده‌ایم.

11

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

4 × 4 =