معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر توجه به ظرفیت انسانی به عنوان یک سرمایه، گفت: امید است با کمک دستگاه‌های مهارتی همچون جهاددانشگاهی بتوانیم نیروی ماهر تربیت کنیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در مراسم تجلیل از مدرسان دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: در حوزه صنعت و معدن، استان کرمان، در بحث گندله، آهن اسفنجی و کاتد رتبه های یک کشور را دارد و همچنین حدود شش میلیون شمش تولید می کنیم که رکوردهای خوبی محسوب می شود.

وی به بحث تربیت نیروی ماهر تاکید و خاطرنشان کرد: استانی که در صنایع و معادن، کشاورزی و … سرآمد است، باید به نیروی انسانی ماهر بیش از این توجه شود متاسفانه می توان گفت، در استان کرمان نیروها بیکار و بدون مهارت هستند.

دکتر حسن زاده افزود: توسعه که در دنیا اتفاق می افتد از صددرصد هشتاد درصد به نیروی انسانی ماهر اهمیت داده می شود بیست درصد سهمیه به موارد سخت افزاری و غیره توجه می شود. که باید در ایران و در استان کرمان به این نکته توجه و برای تربیت نیروی ماهر سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در جهاددانشگاهی استان کرمان دوره های مهارتی بسیار خوبی برگزار می شود که باید تبلیغات گستره تری انجام شود تا تعداد بیشتری از افراد از این دوره ها بهره مند شوند. ضمن اینکه باید هم افزایی بین دستگاه های مربوطه انجام شود تا آموزش های مهارتی به صورت هدفمند انجام پذیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: ذیل کارگروه اشتغال استان راه اندازی کمیته مهارت مطرح شده است که باید با توجه به آمایش و تقسیم کار در استان، آموزشهای هدفمند انجام شود.

دکتر حسن زاده همچنین به انجام آموزشهای عملی تاکید و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی که بیشتر به بحث عملی در آن اهمیت داده می شود قطعا برای متقاضیان نفع بیشتری به همراه دارد که خوشبختانه جهاددانشگاهی استان کرمان این مورد را هم به خوبی مدنظرقرار داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: کسی که مهارت داشته باشد کار برای آن فراهم است اگر آموزش واقعی انجام شود سرمایه گذاری ابدی می باشد. بحث دوره های آموزشی مهارتی که جهاددانشگاهی در استان دنبال می کند کار بسیار ارزنده ای است که به عنوان یک سرمایه گذاری ماندگار محسوب می شود.

این جلسه با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، مدرسان دوره های کوتاه مدت گروه زبانهای خارجه، کامپیوتر، فنی و مهندسی و …. برگزار و از مدرسان برتر این نهاد در حوزه کوتاه مدت تجلیل شد.

5

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

هجده + هجده =