معاون فرهنگی جهاددانشگاهی می گوید: شهید سلیمانی اگر پاسدار هم نبودند و در رشته ای دیگری هم که می‌بودند حتما الگویی برای ما بود زیرا ایشان یک شخصیت خود ساخته در مکتب فرهنگی – اسلامی اسلام و انقلاب بودند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر جمال رحیمیان عصر ۱۹ آبان ماه در افتتاحیه اولین دوره طرح ملی سرای امید، ایران خطاب به دانشجویان گفت: برای زیارت مرقد کسی قدم برداشته‌اید که مظهر عطوفت و مهربانی در بین دوستان بود.

او می افزاید: شهید سلیمانی اگر پاسدار هم نبودند و در هر رشته ای دیگری که می‌بودند قطعا الگویی برای ما بودند زیرا ایشان یک شخصیت خود ساخته در مکتب فرهنگی – اسلامی اسلام و انقلاب است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور شناختن شخصیت سردار سلیمانی را واجب دانست و در ادامه به دانشجویان توصیه کرد: در کارهای خود شهید سلیمانی را الگو قرار داده و اگر بناست راه ایشان را ادامه دهید حتما وصیت نامه ایشان را مطالعه کنید.

رحیمیان با اشاره به تذکرهای مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین عنوان کرد: در وضعیت کنونی جهاد تبیین وظیفه تک تک ماست و این امر محدود به دولت ها نیست و باید کارهایی با رویکرد مکتب شهید سلیمانی را انجام داده تا در روز قیامت در مقابل ایشان سرافکنده نباشیم.

او ادامه می دهد: مسیر پیش رو را باید با تامل و تفکر پیش ببریم و قطعا وعده خدا محقق خواهد شد و پیروزی با حزب الله است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور خطاب به دانشجویان می گوید: در کنار مرقد مطهر سردار دل ها عهد ببندید، به جهاد تبیین که خواسته مقام معظم رهبری است، عمل کنیم.

او در پایان تصریح کرد: قصد داریم سیزدهم هر ماه ۱۵۰ دانشجو را به کرمان اورده تا دانشجویان با شخصیت ها و ارزش های و معارف محور مقاومت و همچنین با میراث فرهنگی این استان آشنا شوند و درخواست داریم که نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در تامین مالی این اقدام به ما کمک کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان نیز در این مراسم خطاب به دانشجویان گفت: کرمان زادگاه سید شهدای مقاومت و اینجا پایتخت مقاومت است.

به گفته او، مقاومت دو رکن دارد معرفت و شناخت رکن اول و همت و اعتقاد رکن دوم مقاومت است و وقتی این دو رکن دست به دست یکدیگر دهند مقاومت به شکل واقعی در همه عرصه شکل می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: شخصیت افراد از طریق سخن و بیان و همچنین روحیه و رویه مشخص می شود و شهید سلیمانی روحیه و رویه اش فوق العاده است.

او با یادآوری خاطرات برادر بزرگ شهید سلیمانی در دوران کودکی وی و بخشیدن سهم غذای خود بین کودکان روستایی، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با هوا و هوس خود مبارزه می کرد و از علل عزتش نیز همین است.

علیدادی سلیمانی از متواضع بودن شهید سلیمانی سخن گفت و افزود: ایشان در مکتب اسلام و امامین انقلاب تربیت شده است.

علی‌ بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در این مراسم بیان کرد: تاکنون هیچ قلمی نتوانسته فضائل اخلاقی شهید سلیمانی را به رشته تحریر درآورد.

وی با اشاره به برخورد شهید سلیمانی با رزمندگان در جنگ، بر ضرورت مطالعه بیشتر زندگی و شخصیت شهید سلیمانی تأکید کرد.

بیگ‌زاده با اشاره به نقش کلیدی حاج قاسم در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: ایشان و مدافعین حرم نگذاشتند تاریخ دوباره تکرار شود و از حرم ائمه اطهار (ع) در برابر داعش دفاع کردند.

وی افزود: اقدامات حاج قاسم سبب شد که مهر او در دل‌ها جاودانه شود و امیدواریم عاقبت ما نیز مانند ایشان ختم به شهادت شود.

در این آئین سردار محمدرضا حسنی‌سعدی از دوستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روایاتی از سردار دل ها در میادین جنگ پرداخت و اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکبار هم ناامید نشد و در خطرناک ترین جبهه ها می رفت و خسته نمی شد.

او با تشریح شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی می افزاید: حاج قاسم به نصرت خدا امید داشت و فقط با توکل به خدا و اعتماد به نفس ماموریت ها را قبول و به دل خطر می زد و ۴۱ سال شب و روز بدون یاس جهادی کار و تلاش می کرد.

در این آئین دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر علی بیگ زاده معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار کرمان، دکتر رضا فریدزاده رئیس سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی و دکتر رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری سازمان دانشجویی ایران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

10

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.