معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور از اجرای طرح نوآوری اجتماعی توسط جهاددانشگاهی استان کرمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، محسن ولیئی معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور در کارگاه‌های آموزش و توان‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد گفت: با توجه به اینکه نوآوری اجتماعی فواید زیادی برای جامعه به همراه دارد امیدواریم جهاددانشگاهی استان کرمان با برنامه‌ریزی‌های لازم طرح نوآوری اجتماعی را به خوبی اجرا کند تا بتوانیم به اهدف مد‌نظر دست یابیم.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر سرمایه اجتماعی به شدت کاهش یافته است، گفت: به دنبال افزایش نشاط و شادابی در کشور هستیم و یکی از راهکارهای آن راه اندازی اردوهای راهیان پیشرفت است.

وی با بیان اینکه ماهیت برگزاری این نشست‌ها در راستای توانمندسازی بیشتر تشکل های مردم نهاد است، گفت: تشکل‌های مردم نهاد به دولت کمک می کنند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور افزود: افراد شاخص و مشهور در کشورهای توسعه یافته به دنبال انجام دادن مسئولیت اجتماعی خود و عضویت در تشکل های مردم نهاد هستند.

ایوب فلاحی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار کرمان با اشاره به مشکلات موجود در استان کرمان و همسایگی آن با استان های مرزی به تبیین آسیب‌های اجتماعی پرداخت و افزود: تشکل های زیادی در استان کرمان داریم که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند اما برخی از آنها فعال نیستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار کرمان با بیان اینکه وزارت کشور باید نگاه ویژه ای در بحث اجتماعی در استان کرمان داشته باشد، با اشاره به افزایش برخی آسیب های اجتماعی گفت: دلیل آمار رو به افزایش برخی از آسیب های اجتماعی یا به دلیل نداشتن برنامه است یا برنامه ها اثر گذار نبوده اند یا تشکل ها در هم افزایی با یکدیگر خوب عمل نکرده اند و زمانی موفق هستیم که خروجی خوبی داشته و به هدف مطلوب رسیده باشیم.

وی خطاب به فعالین حوزه اجتماعی عنوان کرد: همانگونه که دشمن با برنامه آمده است شما هم برنامه لازم در بحث پیشگیری داشته باشید و بدانید که دشمنان قسم خورده این انقلاب در هر پوششی وارد می شوند.

4

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

دو − 2 =